STORFLYGPLATSER, I LIKE!

Kvällspass igår från Karlstad med båda storflygplatserna på slingan, I like som man brukar säga! Det är verkligen en extra kick att få flyga in till de stora och speciellt Kastrup! Riktigt höstrusk igår med mycket regn och blåst även kallat styrmansväder, det vill säga det är styrmannen som får gå ut i regnet och göra walk arounden runt planet. Skämt för det mesta men jag tyckte gott att jag kunde gå ett varv åtminstone en gång, annars brukar det bli kapten som gör detta för det mesta i och med som styrman har man en massa annat att förbereda i cockpit. Tidsmässigt var det dock lugnt igår på slingan med över 30 minuter på marken vid varje stopp, känns som en evighet när man är van vid när det är betydligt tightare på sisädår 15-20 minuter. Nu blir det nog inte Kastrup igen för min del på ett tag för jag kan inte se några fler Karlstad-vistelser på rostern, får hoppas det blir en gång till innan november i alla fall. Fullmåne var det igår och det gäller att ta tillfället när det ges, hyfsad handhållen bild om jag får säga det själv under stoppet på Arlanda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0