300 H FOKKER!

Det blev som jag hoppades det skulle bli, 300 h på Fokkern passerades redan på första leggen ner till Jönköping idag. Noterade även att jag har varit dålig på att uppdatera min logg i kanten på bloggen men det har jag gjort nu, det hade tickat på rätt bra sedan sist faktiskt. Ska försöka bli lite mer kontinuerlig med uppdateringen under den tid som återstår nu av utbildningen, åtminstone en gång i veckan får man sikta på.

Tre sträckor idag blev det som sagt och två som PF för min del, den sista var jag PNF och denna blev nog den händelserikaste. Relativt tidigt efter start från Arlanda såg vi en och annan blixt långt borta i fjärran, det visade sig att vi relativt snart var väldigt nära åskmolnen och det lystes upp ett flertal gånger omkring oss av blixtarna. Det blev till att kryssa sig fram mellan de värsta molnen som inte var de lättaste att lokalisera på radarn idag heller för den delen. Ett flygplan ska ju klara blixtnedslag men det är ju ändå inget man vill utsätta sig för i onödan. Nu är det läggdags här i Jönköping och imorgon väntar en dag där man för tillfället inte har någonting planerat men det ska vi nog ordna till så småningom.

Kommentarer
Postat av: äggström

hallå



grattis till 300, de måste ju funka för dej,en vacker da e du ju kapten då flyger ja me dej



hälsn från nbg

2010-09-25 @ 01:57:51
Postat av: Maja

Grattis!! Va kul att du hann med 300 h. Njut nu av sista tiden. De är helt sjukt att ni snart tar examen.

Kram från varma Singapore

2010-09-25 @ 02:51:03
Postat av: JH

Grattis! Vad är nästa mål, 1000h? :D ;)

2010-09-25 @ 07:46:21
Postat av: Conny

Congrats :)



Är väl alltid kul när man passerar någon form av milstolpe,hihi.

2010-09-25 @ 13:01:47
Postat av: Carl

Tjena

Vad innebär examensarbetet? Skriver man om något speciellt ämne?

2010-09-25 @ 21:19:25
Postat av: Kenneth G

GRATTIS!!!!!!

2010-09-25 @ 22:14:49
Postat av: Alex

Får tacka alla så mycket för gratulationerna! Ja, vad är nästa mål egentligen???...jag får väl börja att sikta på 500 h totalt då! :)



Examensarbetet är det avslutande momentet i utbildningen och innebär att man i vårt fall ska skriva en uppsats om något flygrelaterat ämne. Arbetet utgör 15 högskolepoäng och gör så att vi får ut en kandidatexamen, 180 högskolepoäng.



2010-09-26 @ 00:08:33
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0