SLUTORD

Under närmare två års tid har bloggen varit med mig dag som natt och jag tycker själv att jag kan känna mig stolt att nästintill dagligen kunnat skriva intressanta och lärorika inlägg för mina läsare. All den feedback jag har fått från er läsare tackar jag ödmjukast för och detta har hela tiden inspirerat mig att skriva bättre och bättre inlägg. Men detta som jag kommer säga nu kommer inte vad jag har förstått glädja er överhuvudtaget, jag kommer sluta blogga. Beslutet har varit både svårt och tagit lång tid att fatta men nu är det gjort och jag ber om ursäkt om jag nu har gjort er besvikna.

Bloggen blev snabbt en stor del av mitt liv och på ett sätt hade jag naturligtvis velat fortsätta men tyvärr har den samtidigt tagit alldeles för mycket tid. Detta har jag givetvis prioriterat nu under min utbildning i förmån till en del andra intressen som jag också har. Men jag tycker att det nu känns naturligt att avsluta det hela för det är ju nu som jag har nått mitt mål vilket även är titeln på bloggen för den delen. En anställning kvarstår i och för sig men det är nu den jag måste fokusera på att få, den tid jag sedan får över vill jag kunna lägga på mitt företag som inte fått mycket utrymme de senaste två åren. Det är mycket möjligt att jag kommer starta upp en blogg i framtiden men då i en annan form. Jag har haft en viss tankegång på en fotoblogg där jag när jag känner för det lägger upp mina fotografier vilket även kan vara från mitt kommande arbete. En bok är det också mycket möjligt att det blir framöver som i alla fall en av mina läsare har förespråkat men den ligger nog en bra bit in i framtiden.

Tankegången den senaste veckan med bloggen var att göra en tillbakablick från första tiden i Ljungbyhed där allt började, men tiden flyger snabbt iväg och dygnet har bara 24 timmar så det har jag inte haft möjlighet att göra. Däremot tänkte jag bjuda på ett bildspel som Johannes och jag den senaste tiden varit upptagna med att göra vilket som traditionen sig bör visades på examensceremonin i fredags. En riktig höjdpunkt och en bra sammanfattning på vad vi i klass 08 har varit med under utbildningen. Bildmaterialet är till stora delar mitt men största äran för filmen ska Johannes ha som gjort ett grymt arbete med att få den klar i tid!

Utöver det tack som framkommer i bildspelet vill jag även passa på att tacka mina klasskamrater som gjort dessa 2,5 åren till den bästa tiden i mitt liv. Ni är alla vänner för livet och jag hoppas att vi kan hålla ihop på ett eller annat sätt! Dessutom tackar jag alla mina läsare som följt min väg till drömjobbet här på bloggen och alla kommentarer jag har fått men nu är det som sagt slut. Tack så mycket för mig!



PS. Slutord var ordet men jag kan sträcka mig så långt att jag kommer skriva ytterligare ett inlägg när jag väl får min första anställning så ni alla vet var jag blir av, om det nu sker imorgon eller om ett halvår låter jag vara osagt! DS.

 


Kommentarer
Postat av: Karin

Bra film :)

2010-11-14 @ 22:28:45
Postat av: Staffan

Bra jobbat! Har nog läst varenda inlägg här på bloggen och har själv försökt skriva i samma tempo men det är svårt att få tid till det så ofta som man önskat.

2010-11-14 @ 22:53:36
URL: http://landa.blogg.se/
Postat av: Jacob

Tråkigt men förståeligt Alex! Har också hängt med sen start och varje inlägg har varit skrivet med hög kvalité! Filmen är ju grym, speciellt längden på den (13:37) ;-)

Vi ses! Ha de!



/Jacob

2010-11-14 @ 23:11:04
URL: http://flygandejacob.blogg.se/
Postat av: Mattias

Mycket bra blogg och alla inlägg har vart intressanta och roliga ! Lycka till i framtiden !

2010-11-14 @ 23:36:29
Postat av: Sven

Det var tråkiga nyheter :-(



En får tacka för ett oerhört bra jobb under den tid bloggen funnits och ett stort lycka till med din fortsatta flygkarrär!

2010-11-14 @ 23:37:51
URL: http://svenw.wordpress.com
Postat av: jan häggström

hallå

tråkigt att höra om bloggen,har varit en intressant daglig läsning. Lycka till med jobbsökandet, o som sagt lågt o sakta. (då blir det väl mer fokker ??)



tack o lycka till



janne hbg

2010-11-14 @ 23:48:23
Postat av: Alex

Ja, det är nästan så att man får en liten tår i ögat själv också nu när bloggen läggs ner. Men som sagt uppskattar alla fina ord ni har gett mig under resans gång! Tack så mycket!



Tror inte det blir mer sakta och lågt Janne, nu kommer jag sikta högre...det måste man göra med tanke på att regionalflyget håller på att förstöras totalt! Finns ingen framtid där som pilot, tragiskt men sant! :(

2010-11-15 @ 11:10:27
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Pontus (ingen du känner)

Får säga som så att det har varit riktigt kul att följa dig och hoppas att du får ett jobb så snart som möjligt och filmen som ni gjort var riktigt bra speciellt när den slutar exakt 13:37 gör den extra bra. !! Sen finns det inte så mycket mer att säga en lycka till i fortsättningen :)) Med vänliga hälsningar Pontus.

2010-11-15 @ 16:33:20
Postat av: Renas

Har läst sen första inlägget och det har varit riktigt roligt att läsa och lärorikt då man själv har det som största drömmen att bli pilot. Roligt att man alltid väntade ivrigt på ditt nästa inlägg :)



Får önska dig all lycka och hoppas du hittar ditt drömjobb!



Mvh från Karlstad

2010-11-15 @ 17:19:25
Postat av: janne hbg

hallå igen



vore ju jättekul att stöta ihop med dej (rote) i stattena centrum nån gång och åter igen tack för din blogg o senaste filmen, super

2010-11-15 @ 18:57:22
Postat av: Anton

Fantastisk blogg!

Jag har följt den trots att man ibland delat vardagsrum ;-)



Kör hårt, ses där fram eller hörs däruppe (FL360)!!!

/Oldefar

2010-11-15 @ 20:12:50
Postat av: Mikael

Tråkigt att höra Alex! Men vi hörs av på FB förstås, jag håller koll och tittar hur det går för dig... ;-)



Ha det gött, och lycka till!

2010-11-15 @ 20:37:42
Postat av: Conny

Trist att du slutar blogga,men jag förstår ditt tänk :) .

Har följt denna blogg ivrigt varje dag och.....ja,bara älskar den !



Lycka till nu i din flygarkarriär och hoppas att du snart flyger Boeing :) .

2010-11-15 @ 20:48:09
Postat av: Erik Linge

Jag vill passa på att tacka dig för ditt fantastiskt intressanta bloggande, har gett mig något att läsa varje dag. Något du lyckats med, som är ovanligt, är att ha kort tid mellan varje inlägg, men ändå ha intressanta inlägg, kanonbra!



Filmen var fantastisk! Skulle hemskt gärna få vara i dina skor just nu, men får hoppas att jag får vara med om samma sak någon gång fram i tiden.



Tack



Erik Linge

Postat av: TT

Riktigt tråkigt ;(



Men lycka till med karriären och övriga livet! :)

2010-11-15 @ 22:12:16
Postat av: Kapten i rummet brevid!

Grattis till examen!

Er resa har bara börjar. Bra bildspel, ser ju lite var du fått inspiration ifrån! :)



Vi ses!

2010-11-15 @ 23:02:19
Postat av: JH

Tråkigt att höra att bloggen läggs ner, sitter faktiskt med en tår i ögat och en klump i halsen.

Den här bloggen har betytt jätte mycket för mig. Inte bara det att den har varit en insyn i pilot livet utan tack vare den här bloggen så är jag nu helt säker på vad jag ska göra. Nån gång i mars nästa hå kommer jag att göra prov för att få gå på Västerås/Arvidsjaurs flyggymnasium och förhoppningsvis kommer jag också in. Din blogg har hjälpt till att ta beslutet och taggat mig ;D



Hoppas på ett fortsatt, långt liv där uppe. Kanske vi nån dag delar samma cockpit! :D

2010-11-16 @ 16:04:34
Postat av: Johan D

:'( Favoritblogg och den enda blogg jag läser men förstårligt. :')

2010-11-16 @ 22:36:10
Postat av: Alex

Ett stort tack alla ni som varit inne och kommenterat, jag uppskattar det verkligen! Extra roligt att det är så många av er som följt mig sedan allra första inlägget, hur ni nu hittade bloggen så snabbt är imponerande. Tanken var ju egentligen bara att informera kompisarna på hemmaplan vad man höll på med på dagarna. Men bloggen växte till något betydligt större än vad jag någonsin hade trott och det var tack vare er! Även roligt att man kunnat inspirera så många som jag tydligen gjort att välja detta fantastiska yrke!



13:37 var lite komiskt ja, om det var meningen eller inte kan jag inte svara på. Johannes hade huvudansvaret för redigeringen.



Rote är det mycket möjligt att det kan bli Janne med tanke på att jag tränar på SATS på Stattena! ;)



Tack så mycket farfar och captain...sitter kanske bredvid någon av er innan ni vet ordet av! : )

2010-11-16 @ 23:09:41
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Kenneth G

Kommer att sakna din blogg otroligt mycket. Den har varit en inspiration till att sätta igång en egen. När det gäller din framtida bok, hoppas jag att du hör av dig till mig.



Ett stort tack för att du har delat med dig av ditt flygarliv.

2010-11-16 @ 23:24:44
URL: http://aeronavium.wordpress.com/
Postat av: Daniel

Sorgligt men förståeligt! Din blogg har verkligen lyst upp mitt liv, jag tackar dig djupt!



Lycka till i livet med jobb och flyg och världen för dina fötter:-)

/Daniel

2010-11-17 @ 15:48:44
Postat av: Hugo

Tjenare Alexander. Grymt bra blogg har läst den ett bra tag nu. Men har varit dålig på att kommentera.



Vet ej om du minns men jag träffa dig en gång på Arlanda, På en flight spott. Var där och fika och du kom och tog bilder. KOmmer ej ihåg vilken bana det var men iaf, har läst din blogg sen dess.



Och ett STORT grattis till utbildningen och lycka till i framtiden.

Mvh Hugo

2010-11-18 @ 19:49:36
Postat av: Alex

Kenneth G,

Bloggar gör du verkligen med bravur också för den delen, kul att man kan inspirera! Du får ta över stafettpinnen helt och hållet nu! :) Självklart tar jag kontakt med dig inför en kommande bok men som jag sa den ligger långt fram i tiden! Tack för allt så här långt!



Daniel,

Javisst är det sorgligt, beslutet satt långt inne! Men jag tror ni förstår...inläggen tog nog i snitt minst en timme per dag! Tro det eller ej! Tack för lyckönskningen!



Hugo,

Bättre sent med en kommentar än ingen alls! ;) Jag tror nog jag kan placera dig, en gråmulen dag med starter från bana 08 kanske? Kul att du följt efter det iaf, hur hittade du bloggen då? Tack så mycket och ha det fint!



2010-11-19 @ 18:07:45
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Johan

Lycka till i karriären!

Synd att Sveriges bästa flygblogg försvinner, men förstår dig till fullo.

Tack för tipsen kring kartan och canvasen. (dock har jag inte fått tummarna ut och gjort en egen ännu)

2010-11-20 @ 12:53:34
Postat av: Karl Andersson

Tråkigt att höra att du slutar med bloggandet. Jag har följt din blogg med glädje rätt länge nu och den har fungerat som en bra motivations- och inspirationskälla. Tack för all möda nedlagt i skrivandet. Vi ses i skyarna!



/Kalle

ps. ljudet på filmen verkar inte fungera. (sýnd) ds.

2010-11-21 @ 05:53:42
URL: http://becomingapilot.wordpress.com/
Postat av: Alex

Johan,

Jag tackar och bugar för de fina orden! :) Canvasen är jag nöjd med helt klart men jag tror inte att jag kommer göra någon större över Europa eller liknande utan det blir nog digitalt hädanefter. Men det är ju hög tid för din del att få till den nu! ;)



Karl,

Kul att höra, tack för det! Okej, det var ju synd...YouTube har antagligen tagit bort det nu då pga att vi bland annat har en låt från Black Eyed Peas som bakgrundsmusik. Får försöka lägga upp den på nytt på en annan sida kanske.

2010-11-21 @ 16:49:42
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Hugo

Yes, det var bana 08 kolla det nu.

Jag fråga om du hade bilder på Airliners.net och det hade du. Jag hade nämligen fler tal med bilder som du hade fotat på datorn innan vi hade ses, " lite kul".



Sedan såg jag att du hade en blogg och börjar läsa och har följt den sen dess. Grymt kul.



Mvh Hugo

2010-11-21 @ 17:02:27
Postat av: Karl Andersson

Låter fint.. Hör av dig om filmen kommer upp på nytt nånstans, med ljud! :)



fridens liljor.

2010-11-22 @ 16:45:20
URL: http://becomingapilot.wordpress.com/
Postat av: janne

hallå igen

ja e bara 69, kan en hel del om flyg upväxt esse

bla svensk flygtjänst firely, skyraider,vore skitkul o träffa dej utanför sats



hbg janne

2010-11-24 @ 01:49:46
Postat av: Alex

Karl,

Ja det ska jag försöka komma ihåg, bakgrundsmusiken gör ju allt måste jag ju säga!



Janne,

Ja, du vet ju hur jag ser ut så det är bara att hugga mig om du ser mig hehe!

2010-11-24 @ 09:26:46
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: OKO

Det får inte gå för lång tid mellan kontakterna och båda tummarna hållna nu för en bra jobbutdelning bland alla sökta!



Ha det gott så länge Mr. Jonsson!

2010-11-26 @ 15:05:07
Postat av: Alex

Nej det får jag hoppas det inte blir, det är ju inte så långt till Gbg iofs om man ska komma på besök! :)



Ha det OKO, fly safe!

2010-11-29 @ 15:21:53
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Al

Eyy



Hittat nåe kneg ännu eller?

2011-04-07 @ 21:48:42
Postat av: Anonym

totally awesome film! :) jättebra, hoppas du hittar ett jobb!

2011-04-23 @ 11:31:58
Postat av: Ivor

Några nyheter?

2013-01-13 @ 14:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0