SISTA DAGEN I FOKKERN!

Sista dagen i Fokkern är antagligen ett faktum och sista landningen gjordes tidigare i eftermiddags kl. 16.05 på Arlandas bana 26 i perfekt väder och solnedgång. Det är minst sagt en vemodig och konstigt känsla som infinner sig, tiden har gått så fort! Det känns som det var igår man gjorde sin första flight på linjen men sedan dess har tiden tickat på rejält och även antalet flygningar. Dagens flygningar har bestått av en tur/retur Jönköping och en tur/retur Karlstad...och dagen till ära har jag fått spaka alla! Jag känner mig väldigt nöjd med dagen som tur är men vet inte riktigt vad mer jag ska skriva idag. Jag är ganska så mållös men kan ju avsluta dagens inlägg med ett par bilder från dagen samt tacka alla trevliga kaptener, flygvärdinnor och övrig personal på Skyways/Avia Express man lärt känna under året som har gått...ett stort tack för allt!


Solen på väg ner över Fokkern men först en tur/retur Karlstad.



Dagens besättning Linda, Anders och jag åtminstone de tre första leggarna.



Sista inflygningen till Stockholm/Arlanda just as the sun is setting.



Lars och jag på den allra sista leggen från Karlstad.



Inflygning till bana 26 med Stockholm/Arlanda söder om oss.



"LEZ-ebran" var Fokkern för dagen!


Kommentarer
Postat av: Anders

Hej hej!



Jag har följt inläggen med spänning de senaste veckorna och det har varit fantastiskt roligt att hänga med på allt du har sysslat med i flygväg!



mvh

Anders

2010-11-06 @ 14:30:26
URL: http://www.anderssamuelsson.se
Postat av: Mikael

Trist att se att det inte blir fler bilder från Fokkern, men förhoppningsvis blir det från något annat bolag och flygplanstyp?! :)

2010-11-06 @ 15:06:43
URL: http://mikaelgerner.se
Postat av: JH

Jag läste om dom första flygningarna och jag fick läsa om den sista, för den här gången ;)

2010-11-06 @ 22:33:36
Postat av: Alex

Anders,

Roligt att höra och det är jättekul att så många är intresserade av att följa min vardag framme i cockpit och skolbänken...men nu är det snart på det sistnämnda iaf.



Mikael,

Ja, det blir säkert...det är ju målet givetvis. Finns ju inte så många fler bolag som flyger Fokker nu direkt.

2010-11-07 @ 18:06:22
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Jeppe

Härligt bilder på propeller-planet! Är det någon aktivitet eller prat om miljöfrågan bland piloter?



Jag har hört att den första kommersiella flygningen med ett eldrivet solcells-plan blev gjort ganska nyligen!

2011-06-06 @ 09:40:25
URL: http://www.ekocharter.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0