NYPREMIÄR I KRISTIANSTAD!

Imorse var det nypremiär med Fokker 50-basering på Kristianstad igen och det var ju kul man fick flyga just den flighten. Dagen började dock väldigt tidigt för en annan då jag tog mig från Helsingborg till Kristianstad vilket betydde att man var uppe redan vid 03.00. Skåne är större än vad man tror och det tar cirka 1,5 h att köra hit! Jag fick dock skjuts av min pappa och som tack för det skjutsade jag honom till Arlanda och tillbaka på jump seat. Fyra leggar blev det totalt idag och nu befinner jag mig alltså på C4-hotellet här i stan. Dags för läggdags dessutom efter en riktigt lång dag och med ytterligare en tidig morgon i antågande imorgon. Gäller att få till de sista bra Fokker-bilderna nu och här är några från dagens skörd.


Solskydden fungerar allt som oftast som en häftig effekt!

 


Njuter av de sista timmarna på Fokkern men samtidigt är det givetvis lite ledsamt.

 


En något annorlunda motorbild från de jag annars brukar ta.

Kommentarer
Postat av: JH

Så inga fler motorbilder i framtiden!? Hur ska vi klara oss? Du bör fixa en egen kategori till bilderna ;)



Hare gött

2010-11-02 @ 09:33:03
Postat av: Alex

Ni har säkert redan tröttnat på den röda motorn vid det här laget, men själv tycker jag det är lika mäktigt varje gång man tittar ut! :)

2010-11-02 @ 19:42:48
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: JH

Tröttnar aldrig! ;)

2010-11-02 @ 22:03:26
Postat av: Anders

Jag följer denna blogg lika frekvent som Mattias blogg och jag håller tummarna och hoppas att det går bra även för dig i framtiden.

2010-11-03 @ 10:46:07
Postat av: Anton

Man tröttnar inte på dem Alex...oroa dig inte för det.



Du vet väl förresten varför det är bättre flyga turboprop än till exempel Avro RJ?



"Better with two screws, than four blowjobs"

Detta enligt finska Blue1 kaptenen som gjort bägge...



Ha d

/Farfar, (jag flyger för övrigt ARN imorgon, vinkar mot Hilton)

2010-11-03 @ 15:05:33
Postat av: Conny

Tjusiga bilder,nice :)

Du ser ut som en riktig kapten nu ju,hihi.



Anton: hehe,good story L.

2010-11-03 @ 16:55:35
Postat av: Alex

Anders,

Roligt att höra, tack så mycket!



Farfar,

Nej, det kvittar iofs om ni gör det jag kommer visa dem ändå...jag är inte så lättpåverkad! :) Hahahaa, den var bra!



Conny,

Nu ska vi inte överdriva... ;)

2010-11-04 @ 19:48:48
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0