TEMA: FOKKER-FOTO!

Allt blir så mycket roligare när man har anknytning till något, tidigare har man inte alls lagt någon större vikt åt att fotografera de mindre maskinerna. Det har alltid varit så stort som möjligt som kommit i första hand, det var likandant innan jag började på TFHS.....då tog jag knappt en bild på varken små sportflygplan eller militära flygplan. Men det ändrades ganska snabbt som ni vet när man väl började med utbildningen, har ju numer åtskilliga foton på Cirrus, Diamond, Bulldog, Spitfire och Mustang.

Fokkern har jag fotograferat även tidigare men inte alls i samma utsträckning som nu. Det är ju nu helt plötsligt betydligt roligare att få till den perfekta bilden just på Fokkern...undra varför? ; ) Från och med idag och med jämna mellanrum när jag antagligen inte har något annat vettigt att skriva kommer jag därför lägga upp Fokkern avbildad från alla möjliga vinklar. Så det är bara att njuta av de vackra linjerna som Fokkern har att erbjuda helt enkelt!



Bilden är tagen med Canon EOS 50D med 100-400L mm USM med följande inställningar: ISO 100, f/7.1, 1/250.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygga bilder men fokker har ju inga fina linjer, ser ju ut som en skadeskjuten ankunge!

2009-10-16 @ 01:08:36
Postat av: Didrik

HAHA, skadeskjuten ankunge är väl att ta i? Gött objektiv du använder och fin bild du fått till där :) Schyssta färger och reflektioner. :)

2009-10-16 @ 02:22:56
Postat av: Alex

Fokkern har sina vinklar trots allt måste jag säga ;)



Tackar så mycket, kommer fler foton så småningom...det är garanterat!

2009-10-17 @ 07:57:46
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0