PROGRESS TEST

Ännu en vecka i Ljungbyhed till ända och jag är nu hemma i Helsingborg i skrivande stund. Idag var det sovmorgon framtill lunch eller rättare sagt det blev det på grund av att en lektion blev inställd. Efter lunch var det dags för progress test samt genomgång av nästa veckas flygpass. Progress test är något som vi kontinuerligt gör för att se till så att vi pluggar tillräckligt mellan tentaperioderna samt eventuellt få feedback på det som kanske borde läsas på lite mer. Idag var det Communication test som det gällde men hela klassen var snabbt färdiga med detta och det skulle förvåna mig mycket om inte alla är godkända, vilket ligger på 75% rätt.

Flygpassen nästa vecka verkar bli väldigt intensiva då vi antagligen kommer ha både ett simulator samt ett riktigt flygpass varje dag. Fokus ligger nu på att öva instrumentprocedurer i simulatorn och därefter utföra dem i verkligheten med Cirrus. Klockan 8.30 måndag morgon bär det iväg till Vedby, liten håla utanför Klippan där ett fix eller rättare sagt en VOR är placerad. Här ska jag öva holding som jag beskrev i ett inlägg för någon vecka sedan, ska bli riktigt kul i och med att det blir det första riktiga flygpasset i Cirrus med instrument flygregler, IFR.

Kommentarer
Postat av: Majsan

Va härligt att höra att ni fått börja flyga igen. Fast jag är sjukt avundsjuk! Själv sitter jag och pluggar så mycket jag bara kan, för nästa vecka börjar tentorna... Stor kram!

2009-03-07 @ 07:34:34
Postat av: Alex

Tjena Majsan! Vad kul att du skriver! Ja det var riktigt härligt med de två passen man gjorde denna vecka, förstår att du är avundsjuk ;) Sitta i den traditionella skolbänken är inte så kul hehe. Lycka till på tentorna! Kram

2009-03-07 @ 09:18:04
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0