TEMA: FOTO

Två inlägg i rad nu utan en endaste bild, det är rent av dåligt. Därför blir det ett "Tema foto"-inlägg idag, passande nog är det Swiss Air Lines Airbus A330-200 som står för motivet och Zurich är platsen där bilden är tagen. Den ena hälften av klassen ska snart ner till Zurich för att få sin simulator utbildning, måste nog erkänna att jag är lite avundsjuk på möjligheten till fotograferandet när man väl är där nere. Jag rankar nämligen Zurich som den absolut bästa flygplatsen när det gäller att få snygga och välkomponerade foton. Antagligen hade man inte haft så mycket tid att fotografera där nere så jag får väl trösta mig med det!




Swiss Air Lines Airbus A330-200 på final i tidigt morgonljus med de snöklädda alperna långt borta i fjärran, bakgrundsmiljöerna är grymma här så enkelt är det!
 

Bilden är tagen med en Canon EOS 10D och 100-400L mm IS USM objektiv
ISO 400, slutartid 1/250 sek, bländare f/5,6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0