HÖRSELSKYDD

Helgen har passerat snabbt och tyvärr hade jag inte tid över till några inlägg men nu kommer i alla fall ett innan jag ska ta mig uppåt Stockholm igen för nya flygningar. Blev en helg hemma i Helsingborg som ni förstår men nu är det Märsta alternativt hotell någonstans i Sverige som kommer gälla en tid framöver känns det som, tyvärr har jag inte fått mitt nya roster ännu så jag har ingen en aning om hur mina veckor kommer se ut efter denna som precis ha påbörjats. Förhoppningsvis kommer ett nytt under dagen!

Förra veckan blev det ett par timmar i SE-LEA, en maskin som jag inte har något emot annars men just denna vecka var det problem med tätningen för fönstret på styrmans sida. Otroligt irriterande vinande ljud under hela flygningarna, detta resulterade dock i att jag idag på morgonen varit och provat ut hörselskydd som nu ska gjutas för att passa mitt öra perfekt. Har haft tankegångar på att fixa det tidigare men det har helt enkelt inte blivit av men förra vecka blev droppen. Man måste ju vara rädd om sin hörsel och det känns som en relativt billig försäkring för att få ha den kvar.



ER-hörselskydd kallas de visst och innehåller ett filter som kan bytas för att anpassa det ljud man vill dämpa men fortfarande kunna kommunicera i vanligt tal.


Kommentarer
Postat av: Johannes "Günther" Anderzon

Sweet! Hoppas du blir lika nöjd med dom som jag är!

2010-09-13 @ 13:15:25
URL: http://www.johannez.se
Postat av: JH

varför inte bara laga tätningen med lite silvertejp? :D

2010-09-13 @ 17:19:09
Postat av: Erik Löfgren Bengtson

högljud arbetsmiljö? Har aldrig åkt fokker så har bara ATR och Saab2000 att jämföra med!



Ska du och kolla in A380an imorgon?

2010-09-14 @ 08:32:19
Postat av: Alex

Johannes,

Det får vi verkligen hoppas!



JH,

Där fanns redan försök gjorda med silvertejp! :)



Erik,

Flyget i allmänhet är ju en högljudd arbetsmiljö, olidligt ibland att gå på plattan kan jag säga. Upplever inte Fokkern som högre än Saab eller ATR annars men man vill ju ändå skydda hörseln.



Självklart! Du då...Kastrup?

2010-09-14 @ 10:03:27
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Erik Löfgren Bengtson

NEJ ARLANDA!! försöker bara fixa plats i en bil! ;)

(pluggar till flygingenjör i Västerås sedan 2,5 vecka tillbaka!)

2010-09-14 @ 12:55:10
Postat av: Erik Löfgren Bengtson

aah okej!,



Nej, ARLANDA! bor numera i Västerås där jag pluggar till flygingenjör! :)

2010-09-14 @ 12:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0