GULD ELLER SILVER POMMES FRITES???
Då hängde uniformerna ute i hallen på rad och miljöskadad som man är såg jag ett fototillfälle som kunde bli riktigt bra. Komiskt är att alla tre har gått/går på TFHS tidigare men av varierande årgång vilket naturligtvis resulterat i olika grad. Tre olika bolag är det också för den delen även om min och kaptensuniformen ser väldigt lika ut från sidan så tillhör den Golden Air medan den med silvriga streck tillhör Norwegian. Vad tycker ni förresten, snyggast med guld eller silver streck? Silver känns kanske för tillfället en aning mer modernt men guld är nog mer traditionellt och klassiskt får man säga...jag har svårt att välja i alla fall!
Guld eller silver?
coolt. Vilken typ på norwegian jobbar han/hon på?
Brillorna ska vara Rayban och stripesen ska vara guld. Det är ju det första man borde lära sig som pilot. Man vill ju se ut som han i "catch me if you can" å inte som en SAS-pilot (busschauför)
Guld är helt klart snyggast! Det ska vara klassiskt - som det alltid har varit. City Airline:s uniform är nog den snyggaste: http://www.cityairline.com/data/cityairline/files/image/79.jpg
Svar till Carl: Boeing 737-800 eller Boeing 737-300 flyger de på, om det var flygplanstyp du menade.
Ja, det är 737 som gäller för honom...både -300:an och den nyare -800:an.
Klart de ska vara RayBan! Tyvärr är inte den rena pilotmodellen helt optimal alla gånger för starka ljuset letar ofta sig in på sidan eller från ovan.
riktigt feta city airline uniformer. Färgerna gör verkligen sitt.
Hehe...bra där :-) Go bild från vår crash-pad!
Tycker det är lite uppsnack på den där City Airline kostymen här! ;)
Anton,
Javisst, det blev en riktigt cool bild! Du har väl hela skalan vad gäller streck men du fick nöja dig med tre denna gång! :)
Jag har en fråga angående Norwegianuniformer. Piloter med 2 streck förbryllar mig. Wikipedia säger s/o men det säger inte så mycket så jag har funderat på om det kan ha att göra med att dem piloterna fortfarande flyger på frozen- ATPL, eller om det har att göra med antalet timmar inom bolaget ex.v under 1000h.
Du får gärna fråga din kompis om det här.
MvH Micke
Michael,
Kan återkomma med svar när jag frågat ut honom ordentligt eller så svarar han kanske själv här. Frozen ATPL har han inte längre och vad jag kommer ihåg får man ett tredje streck efter ett visst antal år i bolaget vilket i och för sig kan vara bundet till antal flygtimmar också, får återkomma som sagt. Finns många i Skyways med tre streck också för den delen.
Tack så mycket!
Anledningen till att jag frågar är att jag träffade en norsk Norwegianpilot som hade jobbat åt Sas innan och han hade bara två streck på uniformen. Det fick mig att försöka ta reda på vad det betyder, men har inte funnit något svar.
Kanonblogg annars, keep it up!
I Norwegian Norge får man tre streck efter 3 år i bolaget. Alltså har alla två streck om de anställs som styrman, oavsett erfarenhet. I FlyNordic, dvs nuvarande Norwegian Sverige fick man som styrman tre streck direkt. Alla där hat dock jobbat minst tre år så det blir "rätt" ändå! :-).
I slutändan spelar uniforem ingen roll, anser jag, det är dock en kul detalj såklart om man redan trivs på jobbet!