FRUKOST MED SKYWAYS IMORSE

En morgonpromenad och sedan en välförtjänt frukost som smakar extra gott efter lite frisk luft och motion. Vädret fortfarande blåsigt och kallt här i Jönköping så det var inte hel fel med en kopp java efter det. I tidningen fann jag dessutom en Fokker till min stora förvåning, rätt häftig reklam får jag säga. Vi kommer närmare säger den visst  och det är väl milt uttryck om man tittar på bilden. Idag är det som sagt sista dagen för mig denna vecka i Jönköping när jag nu lämnar mot Stockholm. Men redan nästa vecka blir det några nätter till här i Jönköping faktiskt. På tal om reklam så har faktiskt Skyways ytterligare en häftig i terminalen på Arlanda, ska försöka komma ihåg och ta en bild på den också och visa upp här så småningom.


Inte fel med en Fokker på uppfarten men det får nog vara en relativt lång och bred gata man bor på då...


Kommentarer
Postat av: fredde

Hej! Har en flygfråga :)



Vad är det för skillnad på Indicated airspeed och true airspeed? Ha det gött!

2010-09-29 @ 22:26:02
Postat av: Alex

Hej Fredde!

Ja, då ska jag försöka svara på det. Indicated airspeed är den hastighet du kan avläsa på hastighetsmätaren, denna hastighet är kompenserad för eventuella instrument eller positionsfel av pitotrörens placering. True airspeed är den verkliga farten du färdas i genom lufthavet vilket även tar luftens kompressibilitet vid pitotrören i avseende samt luftens densitet på den höjd man befinner sig. Hoppas detta blev rätt nu samt att du förstår vad jag försökte säga! :)

2010-09-30 @ 08:47:29
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: fredde

Aha okej då förstår jag :) Tackar så mycket för den lektionen! ;)

2010-09-30 @ 11:07:55
Postat av: Filip

med tanke på flygplan på uppfarten, har du sett John Travoltas hus?, det stora är väl en B707



Postat av: Alex

Filip,

Javisst är det en 707:a, grymt att ha en sådan på uppfarten! Han är cool Travolta får man säga!

2010-10-01 @ 13:02:00
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0