A380 SKAPADE KAOS PÅ ARLANDA!

Trodde inte det fanns så många flygintresserade svenskar, oftast lyser de med sin frånvaro när man är ute runt banan och fotograferar men idag hade de tydligen gått man ur huse och kommit till Arlanda. Fullt med bilar och folk överallt trots att det var mer än en timme till ankomst, många måste helt enkelt tagit ledigt idag eller en lång lunch!

Mitt stora problem var vad jag skulle stå och fotografera men det slutade med airside utanför Skywaysterminalen (3:an) under landningen och banänden 19R under starten. Blev några bilder från den nya banan också där den stod parkerad under stoppet. Tyvärr var inte vädret på vår sida idag jämfört med danskarna som hade klarblå himmel men man får vara nöjd ändå, inte varje dag man har en A380 på besök!


Overfly på låg höjd!



Trodde nästan jag skulle vara ensam vid Terminal 3 men inte, tjejerna från Skywayskontoret var också ute och skulle föreviga A380:n.



Låga moln under överflygningen men här syntes den i alla fall.

 

 

Kort final bana 19R.



Landning bana 19R, kolla wingflexen!



Slowing down...



Nere och vänt i banänden på 19R och taxar nu Yankee norrut igen.



Svenska flaggor var visst med ombord!



Inget dåligt tvärsnitt på flygplanskroppen!

 

 

Parkerad framför Brandstation öst på taxibana Whiskey, en del folk som ni kan se.

 

 

Lining up rwy 19R.

 

 

No comments...

 

 

Rolling...

 

 

Knappt mäktigt...

 


Inte det bästa vädret som sagt, mörka moln som en extra effekt i alla fall!

 

 

Helsingfors nästa.

 

 

Tack för besöket!

 

 

Kaos!

Kommentarer
Postat av: Renas

Önskar verkligen jag var där, måste ha varit riktigt roligt att få se den i verkligheten. En riktigt dröm hade nog varit att få flyga den!



Ser så sjukt mäktigt ut när den står där på starten :)

2010-09-15 @ 15:38:54
Postat av: PC

Ser att du har fångat min bil på väg ut :p

2010-09-15 @ 16:17:59
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: Staffan

Grymma bilder! Synd på det ruttna vädret bara.

2010-09-15 @ 16:27:29
URL: http://landa.blogg.se/
Postat av: Anton

Grymt! Tack för bilderna, själv var jag hos flygläkaren när den var på CPH...men men, jag har ju sett den i Toulouse :-)!

2010-09-15 @ 17:53:22
Postat av: micke

superbra bilder! grattis till dig som kunde vara där :)

2010-09-15 @ 18:54:31
URL: http://www.flickr.com/photos/46086444@N02/
Postat av: Mikael G

Maffiga bilder!! :D

2010-09-15 @ 18:59:25
Postat av: Conny

Wow!

Very nice shots! :)

2010-09-15 @ 20:34:20
Postat av: Magikern

Nice!!Satt nere i HAD och missade hela spektaklet tyvärr.

Vad var det för ***** som satt på appr.lightsen?

2010-09-15 @ 22:28:59
URL: http://volem.blogg.se/
Postat av: Alex

Tack så mycket för feedbacken, ja det var verkligen en dag att minnas igår. Historiskt minst sagt, kul man fick vara med om det hela!



Ja, det kan man undra Magic...inte ens jag hade gått så långt för en bild...tror jag iaf! ;) I andra delar av världen hade man säkerligen kunnat bli nerskjuten för en sådan sak hehe!

2010-09-16 @ 09:22:02
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0