STRIMLAD FISKMÅS!
Visste ni att även Fokkern har winglets? A.k.a. Fokklets! Bild tagen på sista leggen ut till Visby idag med en redan uppstigen måne.
Har för mig att jag har läst i något tidigare inlägg om hur din framtid ser ut? Så hur ser det ut nu när tiden snart går ut som "elev" ?
Framtiden är väl högst oviss, det lär i vilket fall som helst inte bli någon fortsättning på Avia Express. Jag får återkomma med framtidstankegångarna i ett kommande inlägg.
Spännande... förutom rapporten, behöver propellern och planet inspekteras av mekaniker innan det är ok att flyga vidare?
På tal om fiskmåsar och dess släktingar: har hört en gång av flygvapenpiloter att detta är den enda fågel som viker av uppåt när den kommer i en trängd situation.
Hej Alexander, jag har följt din blogg i cirka en månad nu och funderar på hur du ser på flygbranschen , är det en dum ide att finansiera sina studier till pilot med eget kapital om man inte har en akademisk bakgrund att falla tillbaka på? sedan undrar jag om du själv tänkte tanken att utbilda dig till pilot på egen hand om du inte blivit antagen till TFHS? tack för en trevlig blogg.
Sven,
Kapten var ju givetvis ute och inspekterade så att det inte fanns några skador och det räcker att han gör det. Finns inga tekniker i Kristianstad för den delen.
Kenneth G,
Där ser man, ja jag vet inte om den gjorde det av egen vilja eller att den sögs upp mot propellern pga motorkraften.
Richard,
Kul att höra, tackar! Det är många som mailar och frågar detsamma. Det är väl inget krav på att man ska ha en akademisk bakgrund att falla tillbaka på men det finns väl bara fördelar med det. Finns ju alltid en risk med att bekosta utbildningen själv med tanke på hur känslig flygbranschen är, men vill man verkligen göra detta så ska ju inte det hindra. Är man beredd att röra på sig får man ju i regel ett jobb till slut. Ja givetvis har haft tankegångar att bekosta utbildningen själv också men TFHS blev ju en ren bonus speciellt när jag nu redan hade pluggat så länge som jag gjort innan. Lycka till!