STREJK

Dagen börjar gå mot sitt slut med en otroligt fin solnedgång och nästintill vindstilla förhållande på Arlanda. Planen hörs väldigt tydligt när det är vindstilla och precis startade en fraktjumbo med ett rejält muller på den närmaste banan sett från Märsta. Fokkrarna däremot kommer inte mullra så mycket imorgon antagligen för regionalbolagen Avia Express, Avitrans Direktflyg och Golden Air kommer att strejka från och med imorgon torsdag den 27:e maj klockan 04.00 till fredag den 28:e maj. Detta görs mot de försämrade arbetsförhållanden som nu försöker införas i branschen, vill ni veta mer om detta kan ni besöka Svensk Pilotförenings hemsida:

http://www.swealpa.se/

För egen del innebar detta att jag och övriga TFHS:are fick återvända hem till Arlanda-basen så att vi inte skulle bli strandsatta på någon utebas. Jag skulle dessutom ha OPC som står för Operators Proficiency Check på fredag i simulatorn men även den är nu inställd liksom alla andra flygningar i linjenätet.

En flight har jag dock fått göra idag som aktiv och det var mellan Växjö och Arlanda, en flygning på pricken en timme i block. Men det blev även en passiv ner till Växjö först givetvis och då passade jag på att ta denna översikt av Arlanda efter start från bana 08, ett ganska mäktigt område!


Kommentarer
Postat av: Staffan

Vilken tid var du på Växjö? Vi landade där vid 1000 LT och var på backen i 45-50 min. Körde approacher både före och efter.

2010-05-26 @ 22:43:18
URL: http://landa.blogg.se/
Postat av: Alex

Landade precis innan lunch, 11.40 tror jag det var...det var ju typiskt! Kommer väl kanske fler tillfällen, hörde många University förra veckan som sagt! Ha det!

2010-05-26 @ 22:53:33
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0