AGH-ARN

På plats i Stockholm igen inför morgondagens flygningar som blir till Kristianstad, hinner förhoppningsvis med några flighter nu innan nästa strejkperiod träder i kraft mellan den 7:e och 9:e juni. Men innan dess ska vi även ha en klassträff på onsdag på Oxford Aviation Academy där det återigen står Human Factors på schemat.

SAS kvällsflight upp till Arlanda från Ängelholm var det annars som var det mest flygrelaterade som hänt mig idag. En bra tid blev det också på bara 45 min, en aning snabbare än Fokkern får man väl erkänna. En modell längre av 737:an var det ikväll det vill säga version -800 istället för den lilla -600 men trots det var det helt fullt. Plats 11F satt man på idag vilket inte var den bästa för om man skulle ta någon bild för där var bara ett halvt fönster vid framförvarande stol som man kunde använda. Lyckades dock få en relativt sjysst bild under inflygningen över Stockholm city och här kommer den.



Bromma om än litet finns precis ovanför motorn, bild tagen från plats 11F denna gång.

Kommentarer
Postat av: janne

hallå igo åter din blogg e bäst, lae e bra men ni snackar inte om samma sak han e en super historiker,så fanns de ju han killen som flög för air baltic , tips, hane hade alla sina flygtimmar , ja loggen lnd osv,kul o se att de gär framåt, annars läst aviation saftey, ett antal som dött i us , motorfel, försökt svänga tillbaka till fältet, o so sorry

har en ny liten länk från lae, min uppväxt



http://lae.blogg.se/2010/february/ska-nisse.html

2010-05-30 @ 23:18:52
Postat av: Alex

Hej Janne,

Alltid kul att höra Janne, jag tackar så mycket för feedbacken! Det är väl det som är tjusningen med bloggarna att man kan nischa de olika, min blogg är ju nischad mot min utbildning och dess fortlöpande samtidigt fokuserar en del på mina flygplansfoton.



Jag har tänkt på det där med timmarna och jag var riktigt nära att lägga upp det för ett tag sedan, men de är fortfarande väldigt få till antalet så jag hoppas jag inte skrämmer bort passagerarna om jag skriver dit dem! ;) Nu är jag ju en bra bit över 100h bara på Fokkern så det kanske är dags nu...det får bli veckans projekt!



Brukar vara inne på Lae's emellanåt men det är tydligen dags nu märker jag!



Ha det bra Janne och håll ögonen öppna för "loggen" i sidpanelen!

2010-05-31 @ 21:27:33
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0