I TOPP PÅ AIRLINERS.NET!

Idag hände något som inte händer varje dag, man fick nämligen vara på framsidan på airliners.net! Vad är då airliners.net kanske många undrar och märkligt nog har jag inte direkt skrivit något om denna flygsajt i mina inlägg här på bloggen.

Airliners.net är i alla fall den största och mest besökta webplatsen med flygrelaterat innehåll på hela internet, 80 miljoner sidvisningar varje månad! Här finns information om flygplanstyper, diskussionsforum men framförallt en enorm bildbank på över 1,5 miljoner foton av flygplan! Nya foton läggs till dagligen efter ha gått igenom en tuff screening process, det är bara de bästa bilderna som blir accepterade helt enkelt.

Det var faktiskt en svensk som startade upp det hela för rätt många år sedan nu och jag fann sidan av en slump relativt tidigt. Detta var en av anledningar till att mitt intresse för fotografi och för flygplansfotografi i synnerhet tog fart. Jag har varit trogen uppladdare av bilder i över tio år nu faktiskt, vissa perioder mer och vissa mindre. Jag har i vart fall över 3000 bilder där nu och fler lär det väl bli antar jag. Här är en länk till alla mina bilder:

http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Aviantex+-+Alexander+Jonsson&page=1&page_limit=15&sort_order=views&thumbnails

Det finns ett par roliga funktioner på sidan dels där andra fotografer på sidan kan ranka ens bilder och dels ett räkneverk knuten till varje bild som visar antalet gånger som bilden har blivit klickad på till stor version. Idag efter det att en av mina bilder blivit accepterade blev den faktiskt en av de populäraste både vad gäller antalet visningar under de senaste 24 timmarna samt rankad som "photographers choice". Har faktiskt bara hamnat på framsidan en gång tidigare så det är inte varje dag man gör det precis. Roligt var det i alla fall!

Vill ni se snygga flygplansfotografier är det www.airliners.net som ni ska besöka!


Dagens framsida på airliners.net, nedan har ni länken till min bild om ni vill se den i större version. 

http://www.airliners.net/photo/Boeing-747-200F/1663868/L/


Kommentarer
Postat av: Pontus

Kungligt! Grattis! Riktigt snygg bild. Den där balkongen som du fotar i från skulle man kunna ge vad som helst för. Nästan ...

2010-03-12 @ 09:03:02
Postat av: Conny

Oj! Grattis!

Vad roligt för dig,hihi......och jag trodde att du bara fotat i 2-3 år,hihi.

2010-03-12 @ 17:35:27
Postat av: Magnus

Coolt! Många och bra bilder har det blivit genom åren ser jag!! :)

2010-03-12 @ 19:10:29
URL: http://lidosta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack ska ni ha för kommentarerna!



Ja balkongen är inte dum, ska nog börja redigera min månbild nu snart och försöka få upp den på airliners.net också.



Nej det rätt mycket längre än 2-3 år man har hållit på med flygplansfotograferingen nu, tiden går fort när man har roligt! :)

2010-03-12 @ 21:51:17
Postat av: Kenneth G

Detta var väl inte annat än väntat, inte en dag för sent! Ett SORT GRATTIS Alex!

2010-03-12 @ 22:32:12
Postat av: Alex

Tack så mycket Kenneth G, kul att höra! :)

2010-03-12 @ 22:39:12
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0