EN VECKAS STANDBY

Dagarna går snabbt trots att man inte är uppe i luften och tyvärr kommer det antagligen inte bli någon flygning denna vecka för min del. Enda chansen blir om man blir inringd under sin standby tid, så man får väl helt enkelt vänta och se! OS är slut nu också för den delen och det är faktiskt ganska skönt så att man kommer tillbaka till rutinerna, det blev en och annan hockeymatch under nätterna får man väl erkänna och man blir lite sliten dagen efter så är det bara. Synd bara att inte jänkarna kunde snuva kanadensarna på guldet på deras hemmaplan och allt!

Ikväll blir det inte mycket mer än så här på bloggen men nu i dagarna framöver kan jag försöka vara lite mer aktiv så att ni har lite mer att läsa om. Har ju fortfarande en del ämnen kvar på listan som ni tidigare har önskat att jag ska ta upp, annars är det bara fritt fram att önska om det är något speciellt jag ska skriva om. Det är bara roligt när man får lite förslag!

Kommentarer
Postat av: Conny

Kanske kan detta bli ett framtida inlägg,tänker på lite el-frågor.........ett flygplan i luften blir ju uppladdat och man jordar ju planet innan tankning.Är det "utifall att" det skulle vara någon laddning kvar i planet?



Och när ett flygplan landar,vad händer i det ögonblicket gällande urladdning......blir det en urladdning till jord?



Hur stor kan den bli i så fall?

Och hur mycket laddning klarar planets avledare att leda bort?



Hur påverkas uppladdningen av flygplanets fart och storlek?



2010-03-01 @ 22:48:06
Postat av: Alex

Mycket bra fröslag som vanligt Conny men nu j*vlar har man fått något att bita i. Jag skriver upp ämnet på listan och får återkomma när det blir läge. Givetvis laddas planet upp och det finns avledare från flygplanet även när det är i luften men mer om det får skriva om sen. Tack för förslaget!

2010-03-02 @ 09:33:35
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Conny

My pleasure!

Bara kul om man kan bidraga med något :)



Som flygintresserad så är det frågor som dessa som kan dyka upp och då är det great att man kan få svar via denna utmärkta blogg.

2010-03-02 @ 15:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0