GOTLAND: SVERIGES SVAR PÅ MALLORCA

En intensiv eftermiddag med fyra leggar Visby-Arlanda-Visby-Bromma-Visby och bara korta turnarounder. I sin helhet en ganska kort studiedag får man väl kalla det och inte helt fel att flyga ett eftermiddagspass för en gångs skull heller även om jag föredrar morgonarna annars. Hade gott om tid att njuta av den stora frukostbuffen här på Strand hotell imorse med andra ord och det var nog första gången faktiskt.

Visby börjar verkligen vakna till liv nu sommartid och flygresenärerna från när och fjärran verkar strömma hit både reguljärt och med charter. Idag liksom igår har det varit fullt med plan på plattan, utöver Skyways och Gotlandsflyg som flyger här i vanliga fall har åtmisntone följande bolag Visby som sommardestination: Air Baltic, Air Berlin, City Airline och SAS. Bra aktivitet på flygplatsen får man säga och enda skillnaden mot Palma de Mallorca är nog att det är betydligt fler props här och desto färre widebodies! : )

Nu är det snart dags för mig och kapten att gå ner till O'Leary's igen för kvällens fotbollsmatch och tidigt imorgonbitti blir det passivt tillbaka för två dagar i skolbänken. Fokkern får agera "skolskjuts"!



City Airline med Embraer 145 men ingen TFHS08 styrman vad jag kunde höra.



Rakt över Stockholm idag också kurs mot Visby.



Tre plan på visual approach till Visby nu ikväll...Skyexpress as number 1 med mig som PF, Gotlandsflyg ATR 72 as number 2 och sen även en Kullaflyg Saab 340 från Ängelholm as number 3.

Kommentarer
Postat av: fredde

Lite häftigare skolskjuts än vad jag har ;)

Är det någon styrman från TFHS på City Airline som också bloggar? Och hur länge ska ni har praktik på era bolag?

2010-06-20 @ 21:14:38
Postat av: Alex

Hej Fredde!

Ja, den skolskjutsen går inte av för hackor! :) Känns konstigt att säga så men vi tillhör ju fortfarande skolan eller universitet rättare sagt.



Det är ingen som bloggar så kontinuerligt som jag gör i alla fall, men du har en länk på min första sida till Erik Ahlmark som är på City Airline.



Tanken är att vi ska vara på våra host airlines och flyga fram till den dag vi tar examen som är i november.

2010-06-20 @ 22:41:35
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Kenneth G

Hur ser din loggbok ut nu för tiden med ett halvår kvar till examen? Och kartan? ;-)

2010-06-21 @ 06:49:35
Postat av: Alex

Loggboken är uppdaterad på bloggen och en ny kartbild får komma inom kort men jag tror inte det är någon större skillnad på den sedan sist. Har inte flugit till några nya destinationer direkt vad jag kan minnas. Jag hoppas dock på någon sommarcharter nu de kommande veckorna.

2010-06-21 @ 23:29:02
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Erik

Detta är utan tvekan den bästa bloggen någonsin! Jag är sexton år och kommer från Lerberget, DVS inte så långt ifrån dina krokar :P Min dröm är såklart att bli pilot. Har du några "tips från coachen" nu när jag ska börja gymnasiet, om det är någonting man ska läsa "extra" för att ha så bra koll som möjligt inom yrket?



Tänkte att du kanske ville veta vem en av alla är som följer din resa :) .



/ Erik

2010-06-22 @ 23:21:58
Postat av: Alex

Erik,

Det var roligt att höra, tack så mycket! Nej, det är ju inte så långt ifrån mina hemtrakter direkt. Det är ju aldrig fel med att läsa så brett som möjligt, väljer du naturvetenskapligt program får du ju allt du behöver oavsett vad du vill söka i framtiden.



Alltid kul att få lite mer inblick vilka det är som läser bloggen för ni är trots ett allt ett antal nu och det är jätteroligt. Att få feedback uppmuntrar ju en än mer att skriva och ännu har jag inte tänkt sluta blogga i alla fall. Tyvärr har man ju inte möjlighet att skriva ett inlägg varje dag men hoppas ni har överseende med det!



Tack igen för feedbacken och lycka till med pilotdrömmen!

2010-06-23 @ 17:01:41
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Erik

Hej. Att gå NV-linjen har alltid varit en självklarhet för mig. Jag har alltid gillat matte och NO-ämnena :).



Jag hoppas verkligen att du fortsätter din med blogg ett bra tag till. Den bidrar faktiskt till motivation och samtidigt en inblick i utbildningens vardag! Det är gött också att du är från HBG. Det gör det hela lite verkligare ;)

2010-06-23 @ 21:08:55
Postat av: Alex

Det låter bra det Erik, där får du en bra grund att stå på!



Jadå, fram till examen i november kommer jag att skriva åtminstone...jag får se hur jag känner då om det blir en fortsättning eller ej. Det tar ändå rätt mycket tid får jag säga. Precis anlänt till Hbg nu faktiskt, fin stad man kommer ifrån! :)

2010-06-23 @ 23:39:21
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Åsa Lundstedt

Gillar om det du skrev! Mysigt att se lite bra grejer och inte bara det generella sakerna som man kan se om varje dag. ;)

2010-11-29 @ 15:49:49
URL: http://jade.se/paketresor/phuket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0