EN HELDAG I FOKKERN

En lång dag snart till ända som har bestått av fem leggar och sju nya blocktimmar och nu en hotellnatt i Halmstad. Ni har säkerligen memorerat rutten som gäller när man hamnar i Halmstad men för tydlighetens skull tar jag den en gång till. Först Vilnius tur och retur från Stockholm/Arlanda, därefter till Halmstad och därifrån sedan till Stockholm/Bromma och tillbaka. En lång dag som sagt och väldigt intensiv med bara en kort lunchrast på Arlanda men samtidigt väldigt varierad med fyra flygplatser att besöka.

Med dessa få rader samt en update av loggen blir det slut på dagens inlägg redan nu för tröttheten börjar smyga sig på och det är nog dags att ladda batterierna inför morgondagens tre leggar. Förhoppningsvis kan man få till ett eller flera längre inlägg i helgen då man är ledig eller i den kommande veckan då det fortfarande lutar åt ny strejk måndag till onsdag.


Ännu ett klassiskt "inflight shot" vilket idag även innehåller Gotska Sandön som passerades ovanligt nära under flygningen mot Vilnius, ön kanske inte är alltför synlig på denna bild dock men den finns där i diset.


Kommentarer
Postat av: Conny

Tjusig bild........wingview är aldrig fel :)

2010-06-03 @ 21:52:18
Postat av: gustaf

hurdan är skyways cabinfactor på dessa rutter du flyger?

2010-06-03 @ 23:25:24
Postat av: Alex

Conny,

Tack...nej enligt mig kan man nog inte få för mycket av dem! :)



Gustaf,

Morgon- och kvällsavgångar är kabinfaktorn relativt hög tycker jag...skulle tippa på i regel en 35-40 passagerare i snitt medan det av naturliga skäl är en aning glesare under dagarna. Fokkern har kapacitet för 50 passagerare. Någon procentsiffra har jag inte direkt att delge tyvärr.

2010-06-05 @ 10:51:58
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0