INGET MERA VILNIUS!

Simulatorpass igår och ut på linjen återigen idag med den riktigt långa flygdagen dessutom med både Vilnius och Halmstad. Det var antagligen den sista gången jag flög till Vilnius i alla fall på ett bra tag för Skyways har beslutat sig för att lägga ner linjen nu den 2:e juli. Nu återstår bara inrikeslinjer som flygs med Fokkern men även här har det blivit en linje som blivit indragen i Skellefteå.

Jag är glad att jag fick ytterligare en tur till Vilnius så här på slutet och dessutom var vädret kanon idag. Passade på att titta ut lite extra över ett nästintill molnfritt Baltikum och man är lika förvånad varje gång att landskapet är så platt! Få rader idag men här kommer några bilder som får avsluta dagens inlägg.



Min nya kamera fick hänga med idag, full frame 17 mm från en styrmans perspektiv på flight deck!



Full koll på navigationen...karta över luftlederna till höger, plate:arna för Vilnius på ratten och färdplanen i knäet. På grund av "military activity" får man ofta flyga till andra punkter än man skrivit på färdplanen och dessa är inte lätta att varken höra eller veta var de är om man inte har kartan snabbt tillgängligt.



Oerhört platt!



Intaxning till ett remote stand som vi brukar stå på i Vilnius, inte alls i närheten av den ljusblå terminalen direkt. Kontrolltornet med tillhörande byggnad känner ni igen vid det här laget antar jag.

Kommentarer
Postat av: Conny

Kul och bra bildserie.....spännande på nåt vis :)



Då ni måste flyga till andra punkter än den som står i färdplanen,antar jag att den nya punkten måste ligga rätt nära den ursprungliga punkten?



2010-06-29 @ 23:56:15
Postat av: JP

Nu blir det inge mer long haul till Skellefteå. Om du nu inte flyger en flight före 4/7 ;)



Kommer sakna Fokkern och "SkyExpress Two-Niner-One" :)

2010-06-30 @ 04:30:56
Postat av: Alex

Conny,

Ja, försökte få till ett litet bildspel hehe! De ligger väl relativt nära i och för sig men de behöver inte göra det, beror ju på hur stort övningsområde militärerna har.



JP,

Tänkte faktiskt skriva just det där med longhauls att de nu är borta från linjenätet. Nej tyvärr ingen mer flygning till SFT för min del. Du får ut och fotografera den sista på söndag!

2010-06-30 @ 20:35:57
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0