GLAD MIDSOMMAR!

Midsommarafton idag och snart är dags att bege sig mot Ven mitt i Öresund, tyvärr blir det ingen flygning dit idag utan man får nöja sig med att åka båt från Landskrona. Ska bli riktigt kul att träffa sina kompisar hemifrån som man inte gör alltför ofta annars och dessutom ser vädret riktigt lovande ut! Har faktiskt bara varit på Ven en gång tidigare men har ju flugit över ön ett antal gånger med Cirrusen. Sista flygning som jag och Johannes gjorde med Cirrusen var just över Ven faktiskt och den ser inbjudande ut speciellt om det är lika bra väder idag som på bilden!

Glad midsommar!

 

 


Kommentarer
Postat av: Carl-E

Tjena!

Jag undrar vad man andvänder omnibearing coursen till som man kan ställa in på autopiloten? RWY heading? varför?



Tackar!

2010-06-26 @ 17:05:56
Postat av: Alex

Tja!

Jag är inte riktigt säker på vad du menar men jag antar att du menar att man sätter en inbound course på vad vi i Fokkern kalla course selectorn. Denna course blir inbound course på banan kan man säga, t.ex. för bana 01L/R på Arlanda så har den en magnetisk riktning på 006.



Heading buggen kan stå på något annat beroende på det blåser det vill säga vindupphållningen men i regel sätter man även denna på inbound course.



Hoppas jag har svarat på det du undrade, annars är det fritt fram att fråga och förtydliga så att även jag hänger med! :)

2010-06-28 @ 17:50:10
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0