DTD

Idag har man varit DTD från klockan 05.00 till 19.00 vilket innebär att jag ska vara tillgänglig för att flyga i fall det skulle behövas. DTD betyder disponibel dag men tjänstgöringen skall ligga inom det tidsintervall som är angivet och kan med andra ord inte överstiga 19.00 ikväll. Än så länge har det inte behövts som ni förstår och det kan inte bli något heller med tanke på att det bara är dryga 45 minuter kvar. Imorgon och resten av helgen är jag faktiskt ledig och kommer därför vara hemma i Skåne över midsommar. Flyger hem lite senare ikväll, fördelen med just DTD var ju att jag med säkerhet kunde boka en biljett efter 19.00 och samtidigt veta att jag verkligen är ledig då.

Dagen har annars gått till att läsa på en del inför tentamen i Human Factors, har väl i vanlig ordning inte blivit så mycket läst som man planerat men man underskattar i regel alltid hur lång tid det tar att läsa!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur har ni det med ID-biljetter egentligen?

Det pratades ju om det ett tag när vi började här.. sen har det varit tyst.

Glad midsommar i efterskott! :)

2010-06-27 @ 23:10:12
Postat av: Alex

Nej, vi har tyvärr inga ID-biljetter. Blir först aktuellt efter att man varit anställd i bolaget i sex månader om jag förstått det hela rätt. Inte hört något om att det skulle ha ändrat sig. Finns antagligen en del annat som prioriteras nu om du förstår vad jag syftar på! ;)



Detsamma Johanna!

2010-06-28 @ 17:43:55
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0