CHICAGO BLACKHAWKS STANLEY CUP-MÄSTARE!!!

Idag blir det ett inlägg som inte direkt är tillägnat flyget först och främst men en liten anknytning brukar det alltid bli och det blir det även idag! Först och främst måste jag bara få gratulera mitt favorithockeylag i NHL, Chicago Blackhawks som efter 49 års väntan äntligen fått lyfta Stanley Cup-bucklan igen! Har ju själv varit en rätt aktiv hockeyspelare, inte på den högsta nivån direkt men det har ändå varit en stor del av mitt liv med träning eller match nästintill dagligen. Det är faktiskt bara tre år sedan jag la skridskorna på hyllan. Chicago Blackhawks har alltid varit favoriterna av någon anledning och har dessutom de överlägset snyggaste tröjorna och logo!

För några år sedan var jag med familjen och såg Chicago spela i hemma-arenan United (Airlines) Center, det var sista matchen för säsongen med många priser att vinna för publiken. Det hela slutade med att jag vann två flygbiljetter med United Airlines till valfri destination i Nordamerika, får väl tacka Blackhawks för det helt enkelt! Så långt som möjligt gällde och då blev det Hawaii! Vinsten användes på flygningen San Francisco - Honolulu medan jag själv fick betala flygningen till San Francisco men det kunde man ju stå ut med när man nu vunnit det andra.

United Airlines flyger Boeing 757, 767 eller 777 till Honolulu så då var valet enkelt...det fick bli "Triple seven" givetvis, speciellt när man inte flugit med den typen tidigare. Till San Francisco blev det också United Airlines med en 747-400 från Frankfurt, grym resa måste jag säga och jag får väl villigt erkänna att man haft lite tur på sistone vad gäller att vinna resor. Det är riktigt häftigt att ha varit på Hawaii men jag vet inte om jag kan rekommendera att bara åka dit för den sakens skull utan det ska nog vara kombinerat med något annat då. Chicago däremot kan jag verkligen rekommendera, den staden har allt och lite till!


Skylinen ute vid Waikki Beach med en regnbåge som tittar fram även där tydligen!



Häftig natur på Hawaii helt klart och
med en United Airlines 767 som precis startat från flygplatsen, bilden tagen när man var ute och fiskade svärdfisk i Stilla havet.



Triple Seven, grym!

Kommentarer
Postat av: Staffan

Trippelsjuan är mäktig! Fick ni nån svärdfisk då?



2010-06-10 @ 18:17:10
URL: http://landa.blogg.se/
Postat av: Alex

Nej, det var riktigt dåligt med napp vad gällde svärdfisk. Fick några andra rätt stora som jag nu glömt namnet på, gul och blåa var de faktiskt och 1-1,5 m långa!

2010-06-10 @ 19:16:50
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Sven Claesson

Liten historia om Honolulu jag var där som sjöman 68-69 någon gång och vi hade hyrt en bil för att b.l.a. titta på Arizona som ligger sänkt i Peral habor men kom in på fel sida och hamnade inne på förbjudet område men vi gjorde honör för vakten och körde ut igen.Så var jag även i Seatle den 1969-02-09 och såg ett jäkla stort flygplan i luften och jag och kompisarna var överens om att stora bilar hade dom i USA men så stora flygplan hade ingen sett.Kan det varit första flygningen med B-747?



Hälsning Sven Claesson.

2010-06-12 @ 21:25:31
Postat av: Alex

Sven,

Tackar för den historiska återblicken, ja det måste ju ha varit 747:ans första flygning då...grymt! Minne för livet kan jag tänka...

2010-06-13 @ 15:00:32
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0