VISBY SHUTTLE

Idag har man flugit fram och tillbaka till ön ett flertal gånger, närmare bestämt tre gånger och sex leggar totalt. En lång dag blev det till slut även om flighterna är relativt korta, dryga 40 minuter. En aning snabbare till Bromma som det även blev på en legg på eftermiddagen. Egentligen kan det inte bli så mycket bättre än så här, tre starter och landningar var för styrman och kapten en dag som denna! Det är i så fall den loggade flygtiden som brister en aning speciellt för mig i alla fall. Perfekt väder annars med riktig högsommarvärme, som tur är kan man i Fokkern till skillnad från andra maskiner skapa ett visst tvärdrag i cockpit i och med att fönstren är öppningsbara och det är tur det!

Dessutom var det så gott som fulla hus på varje flight till Gotland och det kanske inte var så konstigt i och med Almedalsveckan började idag. Var en och annan politiker ombord med eller utan livvakt samt en del andra kändisar man tycktes se under ombordstigningen. Något man måste vara observant på när det är så här mycket folk ombord är att man inte överstiger landningsvikten på Visby. Man bränner bara 400-500 kg bränsle på vägen dit vilket gör att man inte heller kan starta med maximal startvikt. Det kändes som om takeoff rollen som vi gjorde på Bromma idag var en av de längre man gjort i och med att banans slut började komma allt närmare innan rotering!

Imorgon är det pendeltrafik till ön igen som gäller och med det sagt är det nu läggdags!


Full aktivitet på Destination Gotland-färjorna också idag, två stycken har precis svängt ut från Nynäshamn men de kommer inte riktigt upp i samma antal "leggar" som vi under en dag.

 


Kommentarer
Postat av: Conny

Cool bild,nice att se nosen :)

2010-07-04 @ 23:33:10
Postat av: Alex

Nosen är grymt snygg på Fokkern! :)

2010-07-04 @ 23:48:35
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Conny

Grym var ordet! Feeling i bilden :)

2010-07-05 @ 00:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0