EN LITEN UPPDATERING

Redan avverkat en ledig vecka av totalt tre och inte mycket flygrelaterat har gjorts under denna vecka direkt. Det närmaste är väl att man tittar upp mot himlen när det mullrar till och igår var det ett rejält sådant när Mustangen passerade över Helsingborg. Kustbevakningens nya Dashar ser man nästintill dagligen också för den delen när de flyger över Öresund på det närmaste samma klockslag.



En av Dasharna när den besökte Ljungbyhed!

En liten uppdatering har det blivit vad gäller flygtiderna och jag passerade som sagt 300 h totaltid för ett tag sedan men även 200 h i Fokkern nu senast på Murmanskflygningen. Det blev bråttom hem förra lördag så någon uppdatering på min karta har det inte blivit ännu men det får jag bjuda på senare. Murmansk finns med på kartan men jag har ett visst problem om det nu skulle bli så att jag även kommer få flyga någon Tysklands-charter från Jönköping. Berlin, Frankfurt och Hamburg kan bli aktuellt men tyvärr så går gränsen på kartan betydligt längre norrut men det kan jag leva med...hur grymt hade det inte varit att vara på final till Frankfurt med mängder av 747:or runt omkring och kanske till och med en A380!

Kommentarer
Postat av: Fredde

Hej Alexander! Vad är det som sägs på Sweden Control och när pratar man med dom på radion?

2010-07-20 @ 20:40:15
Postat av: jan häggström

hej alexander

det mullrade gott i kväll oxså, de e musik.

hoppas du har en trevlig semester, jag e ju pens. semester varje dag.



hälsn janne,stattena

2010-07-20 @ 21:04:11
Postat av: Erik Löfgren Bengtson

Tjenare Alexander!



Frågar experten då jag kanske kommer svänga förbi Arlanda under slutet av veckan/helgen. Håller de på med något banarbete nu under sommaren? Isåfall vilka banor används nu då? Bästa spottarna?



Jag hörde och såg också mustangen igår över Helsingborg! trevlig syn och vilket härligt ljud! :)



Trevlig sommar!



// Erik

2010-07-21 @ 12:39:34
Postat av: Kristoffer

Sjuk bra bild, ljus och bakgrund på grym maskin!



// Kristoffer

2010-07-21 @ 20:28:47
Postat av: Alex

Fredde,

Sweden Control kontrollerar luftrummet ovanför och kring de terminalområden som inte täcks av flygplatsernas egna kontrollområden kan man nog sammanfatta det. Vad som sägs eller vad man blir klarerad till på just på Sweden Control är allt från höjder, punkter längs med färdplanen, frekvensbyten mellan olika Sweden Control-områden såsom flygplatsområden m.m. Hoppas detta var svar på din fråga.



Janne,

Ja de passar väl på att "rasta" Mustangen lite nu när det är kanonväder! Inte fel att alltid ha semester! ;)



Erik,

Banarbetet som var igång när jag lämnade Arlanda förra lördagen igen är för bana 08/26. Jag har inte hört att det skulle vara slutfört utan det är beräknat att fortsätta en bit in i augusti. Det är med andra ord 01/19:orna som gäller. Finns bra ställen oavsett om det är 01 eller 19 som är i användning. Spottingpaviljongen vid 19L är ju till sin fördel nu när 19L används i större utsträckning än i vanliga fall. Trevlig sommar!



Kristoffer,

Ja jag hade tur med förutsättningarna att solen tittade fram just då, annars en väldig grå dag som du ser.



2010-07-22 @ 11:23:04
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: micke

jätte bra bild!

2010-07-22 @ 11:51:09
URL: http://thedraft.se
Postat av: Fredde

Okej då vet jag mer, tack! :)

2010-07-22 @ 12:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0