SYNK AV LOGGBOK

Det är viktig att logga sin flygtid och verkligen se till så att allt är rätt bokfört som jag varit inne på tidigare, ännu viktigare är det att ha en kopia i fall loggboken av en eller annan anledning skulle komma bort. Jag förvarar alltid en loggbok hemma, även kallat min "fin loggbok", medan jag har en liten mindre med mig i crew bagen som jag skriver ner i efter varje flygning. Denna har dock blivit relativt kladdig med tiden så det är ju tur man har ytterligare en som är betydligt enklare att läsa. Det finns även ett par olika applications till Iphone som möjliggör att man kan logga allt digitalt också, inte fel säger jag speciellt inte när man ska sammanställa vissa specifika saker snabbt och smidigt utan att behöva sitta med miniräknaren. Provkör för tillfället LogTen så får väl se om man även kommer fortsätta med detta, ytterligare en kopia har man i så fall och det är ju aldrig fel. Snart bär det iväg till Sturup och Malmö Aviation till Bromma...återkommer väl med någon bild från den flighten så småningom.


Original, backup och backup på backupen...

Kommentarer
Postat av: Didrik

Asså jag är så sjukt avundsjuk, har loggat 2.5h mot mitt PPL, jippiii. Hur många timmar är du uppe i? Mycket trevlig läsning förövrigt, keep it up :)

2010-01-07 @ 13:28:25
Postat av: Alex

Jag har 102 h enmotor med Cirrus SR20, Bulldog och Diamond DA40. Utöver det tillkom det ju 1,2 h Fokker 50 förra veckan :) Det tickar på rätt bra sen när man kommer igång...vänta du bara. Var flyger du någonstans?



Kul att du gillar bloggen, uppskattar verkligen feedbacken! Ha det bra och lycka till med flygningen!

2010-01-07 @ 23:33:15
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Didrik

längtar tills man passerar 100h-strecket :P en bit kvar haha. Flyger i Nordvästra Skånes Flygklubb, ESMH. :)

2010-01-08 @ 15:07:00
Postat av: Alex

Där ser man, du håller nästan till i mina hemtrakter då. Vad flyger du för typ på klubben?

2010-01-10 @ 22:25:22
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Didrik

Just nu flyger jag en PA-28-140 men vi väntar på en ny motor till en DA-20-100. Sen blir det den som gäller! :)

2010-01-14 @ 01:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0