HEMMASTADD I MÄRSTA

Familjen har åkt hem till Skåne igen och för egen del blev det pendeltåget till Märsta. Där sitter jag nu och njuter av filmen Johan Falk - Gruppen för Särskilda Insatser där Joel Kinnaman är helt grym i rollen som Frank Wagner! Den måste ses, om ni inte redan har gjort det! Dagens övriga aktiviteter har varit städning och iordningställande av mitt nya boende. Får väl försöka få till några bilder så småningom, framförallt över utsikten från balkongen över in- och utflygningen! :)

Imorgon får det bli uppfräschning av det mesta inför den första flygningen men jag hade även tänkt att hinna med det första styrketräningspasset på väldigt väldigt länge. Har precis blivit medlem på SATS som finns både här i Märsta samt i Helsingborg...så nu kan man inte skylla på något oavsett vilken ort man är på. Det gäller ju att vara i bra form för det lär ju bli rätt mycket stillasittande framöver i cockpit antar jag.

Kommentarer
Postat av: Conny

Blir ni kvar i Märsta nu tills utbildningen är över?

Ni slutar i höst?



Och har du fått tag i någon ny pilotväska?

Vad tokigt att måtten inte stämde trots era mätningar i cockpit.....allt lite märkligt,hmmm.

2010-01-11 @ 03:47:15
Postat av: Alex

Om inget oförutsett inträffar ska kommer vi nog vara det ja. En av anledningarna till flytten var att man nu har ett bra boende även här ifall man efter utbildningens slut får fortsatt anställning med bas Arlanda. Då har man redan allt på det torra så att säga.



Nej tyvärr ingen nu pilotväska ännu, får väl försöka få tag på en sådan innan söndag iaf. Det var väldigt märkligt skulle jag säga att den inte passade...men that's life.

2010-01-11 @ 12:52:26
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

SATS finns på Arlanda också! ;)

2010-01-11 @ 14:52:34
Postat av: Conny

I see.....men är våningen 1:a handskontrakt?

Vet att det är svårt med bostäder i Sthlm......

2010-01-11 @ 18:12:00
Postat av: Alex

Johanna,

Tack för tipset det hade jag helt glömt faktiskt! Får man inte nog med att titta på flygplan från rummet kan man alltså göra det från gymmet också om man känner för det eller!? Vet du om det är någon utsikt över Sky City eller liknande?



Conny,

Ja det är många års väntetid även här i Märsta om jag förstått det rätt. Lägenheten delas av ett antal piloter men i och med att jag inte kommer åka hem så ofta har jag hyrt in mig så jag har ett eget rum! :) Vet inte vad man ska kalla det, 2:a handskontrakt kanske hehe...

2010-01-11 @ 19:22:22
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det ligger i Skycity, men jag har aldrig varit där.. Jag använde SAS-gymmet i källaren istället :)

Det är bara att gå dit och prova! ;)

2010-01-12 @ 08:23:11
Postat av: Johanna

Till SATS alltså.. måste ha SASbadge för att komma till SASgymmet :P

2010-01-12 @ 08:24:01
Postat av: Alex

Får väl prova med Skyways-badgen då! ;)

2010-01-12 @ 09:30:49
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

hehe, du kan ju försöka.. om du hittar det... :P Längst in under arlanda ligger det :)

2010-01-12 @ 09:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0