ISKALLT!

De senaste dagarna har man haft ledigt från flygandet och samtidigt har jag då passat på att jobbat på min pappas företag som haft en utställning i Örebro. Även bloggandet fick ledigt igår som ni märkte men nu är jag tillbaka i Märsta och tänkte få till ett litet kort inlägg. Det får bli en iskall bild som jag tog för några dagar sedan när jag passerade igenom gångvägen mellan terminal 3 och 4. Unika fototillfällen uppstår konstigt nog när man aldrig har sin systemkamera med sig, men det är väl helt enkelt Murphy's lag som ger sig till känna. Bilden nedan fick därför bli med iPhonen men effekten blev rätt fräck tycker jag och den visar tydligt att vintern är här för att stanna ett bra tag till. Inte mig emot för hemma i Skåne har man inte så många tillfällen att få bra bilder med ett vitt och fint landskap i förgrund/bakgrund, det är dessutom nu som solen står lågt och ljuset är som bäst!



Bilden blev kanske en aning signifikativ till det läge SAS nu befinner sig i men jag hoppas verkligen att de reser sig snart och kommer ur krisen!

Kommentarer
Postat av: Kenneth G

Cool bild!



Ja nu gäller det för SAS att ta det isigt med pengarna!

2010-02-13 @ 20:51:22
Postat av: johan hellgren

tack för ett fantastiskt arbete av "RJ gänget"

på mässan,som vanligt FULL service..

best regards

johan

2010-02-13 @ 21:13:52
Postat av: Alex

Kenneth G,

Alltid lika fyndig hehe! Keep it up!



Johan,

Kul att höra, alltid lika kul att vara med och samtidigt träffa alla kunderna! Ja hade RJ varit ett flygbolag så hade det nog varit ett fullservice bolag for sure! Ha det bra där ute på ön, hoppas det är dags för en flygning dit snart igen för min del!

2010-02-13 @ 21:22:42
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Conny

Förra inlägget var bra,klargjorde en del :)



Är det lag på att flygplan som överstiger en viss storlek/vikt ska ha tcas (antikollison) ?

2010-02-13 @ 22:55:31
Postat av: Alex

Vad bra!



Flygplan med en maxvikt över 5700 kg eller har kapacitet för över 19 passagerare behöver ha TCAS.

2010-02-14 @ 01:02:24
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: PC

Du var inte och flög en "SkyExpress" idag? Hörde en skåning men missade vilka nuffror som följde SKX då jag fick en klarering på en annan frekvens.

2010-02-14 @ 18:42:40
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: Alex

Hehee...nej jag har inte varit ute flugit idag. Hörs skånskan igenom även när man snackar engelska tro? :)



Det är PC Reithe va? Du jobbar inne på området om jag kommer ihåg rätt? Vad mer exakt är det du gör? Ha det!

2010-02-14 @ 21:13:43
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0