VISBY-LEGGAR

Ett antal Visby-leggar avverkade nu ikväll och just nu är det läggdags på Strand hotell som gäller. Liknande schema imorgon med tre leggar mellan fastlandet och ön vilket betyder att man nästan har en heldag i Visby. Passar utmärkt nu när det är medeltidsveckan som jag inte tidigare har upplevt. Hoppas kunna få några bra bilder på detta evenemang imorgon.

Länge sedan jag flög så här sena kvällsflygningar dessutom och det märks verkligen att hösten tyvärr är på ingång för sista landning i Visby nu ikväll var helt i mörker. Det blev alltså lite mörkertid loggat och nu när man använder Logten för att logga flygtiden räknar den själv ut hur stor del som var i mörker av den totala flygtiden. Den sista flygningen blev bara 0,6 h men utav dessa kom det automatiskt upp att 0,5 h varit i mörker. Grymt program får man säga!


Den här giganten landade tidigare ikväll på Arlanda och stod fortfarande kvar efter första turen till Visby, en Antonov 124 för de som inte vet.


Kommentarer
Postat av: J

Måste vara roligare och landa i mörker än i ljus ;)

Men vad gör Antonoven på Arlanda, eller rättare sagt när kan man se den :D ?

2010-08-13 @ 07:50:05
Postat av: Alex

Det är betydligt svårare i alla fall för det är svårare med synintrycken med hur långt man har kvar ner till banan innan sättning, brukar för det mesta bli hårdare landningar i mörker. Det var inte jag som landade i mörkret igår dock men det kommer väl redan på måndagens kvällspass som man får göra det i alla fall.



Antonoven har jag ingen aning om vad den gjorde där men vad jag har hört var den på Arlanda bara för någon sedan också. Måste vara någon inhyrd fraktcharter och då antagligen något väldigt skrymmande som ska fraktas.

2010-08-13 @ 08:49:41
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0