INGEN SOL I KARLSTAD

Det är en myt det där med solen i Karlstad kan jag nu meddela, regnet öste nämligen ner både igårkväll och imorse. Tror faktiskt det var första gången som jag har varit i Karlstad city överhuvudtaget, men det blev bara ett relativt kort besök och man gick knappast utifrån hotellet i regnet. Karlstad kommer dock få några nya chanser de kommande veckorna så jag får väl utforska staden lite mer då.

Utöver flygningen till Karlstad igår var jag även och vände på Gotland en sväng, Karlstad-flighten är dock bara marginellt längre än Visby så det har inte blivit så mycket tid loggat dessvärre. Vädret har inte heller varit det bästa som sagt, inte någonstans direkt vilket även kursarna i TFHS 09 har fått erfara. En av Cirrusarna stod fastförankrad på Visby nämligen och vad jag har hört från övriga var de också fast på diverse ställen i landet på deras väg upp till Vilhelmina för Norrlandsflygning. Det är visuella flygregler som gäller för dem och de får därför inte flyga i moln helt enkelt.

För egen del är det Aviation Management som gäller med mina klasskamrater i Ljungbyhed imorgon, ska bli kul att återförenas igen även om det inte var alltför länge sedan sist. Ska även bli kul att bli en aning nostalgisk i Ljungbyhed!




Häftigt ljusfenomen precis innan planén till Karlstad igårkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0