TILLBAKA I HUVUDSTADEN

Tillbaka i huvudstaden har man i och för sig varit varje dag och fler gånger om under hela veckan men nu är det i alla fall en aning mer permanent. Bara två flygningar för mig idag som sagt, den första flygningen till att starta från Visby blev vi liksom vi varit alla andra dagar i veckan. Däremot var det finbesök eller rättare sagt storbesök på Visby flygplats idag då det var charter till Palma de Mallorca. När vi taxade ut såg vi en Thomas Cook Airbus A321 på medvinden till bana 21, antagligen kom den tom ifrån Kastrup. En snabb uttaxning gjorde att vi kom iväg innan dess landning trots att den låg ganska tight på finalen när vi fick klart starta. Landning på Stockholm/Arlanda cirka en halvtimme senare vid 07.25. För mig blev det en lång paus framtill 11.50 där jag faktiskt fick gjort en del plugg i Human Factors.

Därefter bar det iväg ut mot ön igen för en god lunch i terminalen samt en ny paus framtill 16.45 då planet gick tillbaka med mig som passiv denna gång. Tiden snackades dock snabbt bort i sällskap med en kapten som för dagen fick agera styrman på flygningen tillbaka. Det händer relativt ofta i Skyways att det är två kaptener som får flyga tillsammans och då avgör i regel senioritetslistan vem som är kapten för flygningen. Nu är man tillbaka här i Märsta och relativt trött efter en vecka som trots allt varit relativt intensiv speciellt under första halvan av dagen. Kan kanske få vara värd att sova en aning längre imorgonbitti men känner jag mig själv rätt är jag uppe rätt tidigt ändå.


SE-LEC fick också pausa ett tag under förmiddagen på Arlanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0