SKELLEFTEÅ WEEKEND!

I eftermiddag är det incheck för helgens flygningar som framförallt kommer att gå med nordlig kurs, ska nämligen spendera delar av helgen i Skellefteå. Blir ju givetvis några sydliga kurser också när det blir retur-leggen, men två nätter ska i alla fall sovas i den norrländska staden. Först blir det dock fredagslunch med Johannes på mitt numera stammishak här i Märsta, Corner Krog & Steakhouse. Verkligen god mat och trevlig personal, kan varmt rekommenderas. Kommer säkert ett inlägg senare ikväll, om inte får ni hålla er till tåls till imorgon eftermiddag antagligen.

Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Måste bara fråga vad intagningspoängen på tfhs var när du sökte, 20.0?

2010-04-09 @ 15:54:20
Postat av: Erik

Hej!

Jag undrar om du tror det är för tufft att gå i skolan samtidigt som att ta PPL?

2010-04-09 @ 21:17:30
Postat av: Alex

Nyfiken,

Intagningspoängen är inte det väsentliga vad gäller att bli antagen på TFHS, jag hade inte 20.0 kan jag avslöja. Antagningen är främst baserad på en mängd olika tester för att se om man är lämpad att bli pilot. För att få göra testerna krävs dock att du är godkänd i ett antal ämnen som exempelvis matte, engelska, fysik men dessa kräver "bara" godkänt.



Erik,

Jag tog mitt PPL först under grundutbildningen på TFHS. Jag vet inte hur tufft det skulle bli att ta ett PPL sidan om skolan, jag tror dock inte det skulle vara någon omöjlighet i alla fall. Lycka till!

2010-04-10 @ 00:02:09
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0