NY FOKKER 50 DESTINATION!

Skyways kommer från och med den 12 april uppgradera Växjö-linjen från den nuvarande Saab 340 till en Fokker 50! Växjö har i och för sig haft Fokker 50 tidigare men den senaste tiden har det varit Avitrans som flugit denna linje med Saab 340 som sagt. Får väl se om man får någon flygning dit så småningom, har ju varit där och studsat med Cirrusen tidigare men det är ju inte riktigt samma sak. Kommer faktiskt ihåg att jag hade en Fokker 50 framför mig på finalen till Växjö's bana 19 under en navigeringsflygningen under Ljungbyhedstiden.

Däremot så kommer Jönköping-linjen nergraderas till Saab 340 istället för den nuvarande Fokker 50. Jönköping är en linje som varken jag eller vad jag vet någon i klassen fått flyga ännu. Det beror väl i och för sig inte på att det är en flygplats som klassas svårare än de andra utan det beror nog främst på att det inte finns några line training-kaptener baserade där. Vi får väl se om Fokkern kommer att återvända dit så småningom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0