EXAMENSARBETE, HUMAN FACTORS OCH FOTOGRAFERING!

En grymt fin och solig vårdag här i Märsta idag, emellanåt riktigt varmt också för den delen. Trots det tog det långt in på eftermiddagen innan jag kom utanför dörren. Morgonen började nämligen med tvättstugan, det var hög tid att tvätta sina två vita skjortor som nu under helgen fått utstå en hel del. Efter det blev det inläsning på mitt område till examensarbetet och jag fick dessutom ner ett och annat ord i rapporten.

På eftermiddagen var man bara tvungen att gå ut en sväng och inte oväntat hamnade man på inflygningen till bana 01L där man spenderade någon timme i solen. Riktigt skönt och några riktigt bra bilder blev det också, hade dessutom med mig Human Factors-boken och läste mellan landningarna. Gäller ju att vara effektiv! Redan imorgon är det dags för nya flygningar, denna gång till Kristianstad...känns som ni redan vet vad som komma skall när det gäller den destinationen. Men det händer alltid något udda som man kan rapportera om.


Den här bjässen gled förbi under dagen också, syntes på långt håll att det var en A380. Närmare bestämt Emirates var det med flight EK241 från Dubai till Toronto. Hoppas man kan få den på lite närmare håll framöver, lär ju dröja innan den gör sin debut på Arlanda dock.

Kommentarer
Postat av: Fatima

Woaw, min dröm å se ett sånt på riktigt xD Men flygtrafiken här jusst nu står komplett stilla, har inte sette tt flygplan på himlen på evigheter känns det som!

2010-04-20 @ 19:18:21
URL: http://pilotdreams.blogg.se/
Postat av: Alex

Har man tur kan man se den ett par gånger i veckan flyga över Stockholmstrakten. Den är mäktig ja!

2010-04-20 @ 20:00:21
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0