CORNWALL

Nu äntligen har jag en liten möjlighet att göra en update på bloggen, sitter just i detta nu på golfresortet St Melion utanför Plymouth. Det är ett helt nyöppnat komplex med en väldigt fin golfbana runt knuten, man blir verkligen sugen på att gå en runda. Schemat här är dock rätt tight och någon semester är det inte direkt, igår var vi på en tur till en en fin liten kuststad som heter Padstow. Där åkte vi speedboat en bit ut i Atlanten i en väldans fart och därefter blev det fish and chips, en aning för mycket frityrsmet för min del! Därefter blev det stadsvandring med afternoon tea uppe i ett slott/borg eller vad man ska kalla det. Miljön här i sydvästra England eller Cornwall som det egentligen heter är verkligen så som man föreställt sig med små pittoreska hus och mängder med ruiner.

Hela dagen har jag gått runt och provat Sony's nya digitala systemkamera och den fungerar väldigt bra måste jag se, trots att man är en trogen Canon användare. Senare idag är det dags för det stora eventet med Twilight fotbollen som kommer utspela sig i en slottsruin vid Tintagel, även det ute vid kusten. Då ska kameran få visa vad den går för helt enkelt! (Bilder kommer så småningom får jag hoppas)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0