LEDIG DAG

Utöver gårdagens mediabevakning passade jag även på att ta mig en tur till Arlanda i det fina men blåsiga höstvädret. Tanken var att fånga några Thailandsresenärer på bild i form av Thai Airways Boeing 747-400 till Bangkok samt två kärror till Phuket närmare bestämt Thomas Cook Airbus A330-200 och TUI Fly Boeing 767-300. Det var alltså tre avgångar till Thailand på en och en halvtimme, otroligt!

Vindarna ville dock annorlunda så jag fick bara två på bild på grund av diverse banbyten, hårt att vara flygplansfotograf ibland får man säga. Jag fångade dock en annan intressant kärra på bild nämligen Flight Inspection Sweden's Beech B200 Super King Air som används för kalibrering av inflygningsinstrumenten på flygplatserna. Igår var det kalibrering av Arlanda VOR och här kommer en liten bildskörd från de låga överflygningar som planet gjorde på bana 01L/19R.



Ljuset inte det bästa kanske men det ser rätt häftigt ut när man kan få planen utan landningsstället utfällt.



Rejäl stigning och bankning efter den låga överflygningen.



Inflygning över 01L i medvind för kalibrering av VOR som står ungefär mitt på banan.



Ganska kraftig bank får man säga, lär ju vara 60 grader eller liknande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0