GULDKORN

Utan att överdriva är det nog en månad sedan vi hade bra väder här i Stockholm.....mörka moln och duggregn har dominerat väderbilden men idag äntligen blev det en helt molnfri dag. Till min stora lycka var jag dessutom ledig och spenderade därför några timmar ute på Arlanda med kameran i högsta hugg. Många intressanta maskiner idag dessutom som förgyllde tillvaron än mer, speciellt guldkornet från ökensanden som ni kan se nedan.


Saudi Arabian Airlines Boeing 747-400

Saudi Arabian Airlines flyger inte vanligtvis till Arlanda utan det var en så kallad Hajj-charter som brukar pågå från och med nu och någon månad framåt där muslimerna vallfärdar till Mekka. Ur fotograferingssynpunkt är detta perfekt med många intressanta bolag och idag kunde det inte bli bättre.....Saudi Arabian har i min mening den absolut snyggaste målningen av alla! Eller vad säger ni!?

Nu är det läggdags dock...Advanced börjar imorgon med incheck 05.30! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Erik

Vad stod du någonstans?



Jag stod och tog samma avgång fast vid ett hemligt ställe vid 19R... ;)

2009-11-22 @ 18:49:20
Postat av: Alex

Där ser man, blev de något bra då?



Hemligt ställe, den var bra den, finns det några sådana alltså?



Jag stod i änden på 19R en bit ifrån vägen som leder till före detta Brand & Räddningsskolan, brukar stå en bit bort för att få till den rätta vinkeln när de stiger ut.

2009-11-22 @ 19:04:34
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Erik Löfgren-Bengtson

nice! de har även varit på CPH nu några gånger, tyvärr efter mörkrets inbrott :(

2009-11-22 @ 20:59:43
Postat av: Alex

Tror det har varit samma kärra som varit där ja, verkar använda den för Hajj-flygningarna tydligen.



Du kommer nog få en chans till torsdagen den 3:e december i dagsljus om du inte alla redan vet det.

2009-11-23 @ 14:03:55
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Erik Löfgren-Bengtson

Det visste jag inte! tackartackar! :)

2009-11-23 @ 14:49:53
Postat av: Johan K

3 dec på kastrup?

2009-11-24 @ 09:50:09
Postat av: Alex

Ja det verkar så enligt CPH-listan! :) Go and get it!

2009-11-24 @ 20:18:01
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0