NORRLAND ÄR NÄRA

Nästan en heldag teori idag med Instrumentation men måste erkänna att många av dagens tankar har gått till Norrlandsflygningen. Imorgon bär det nämligen iväg och det blir jag och Johannes som kommer flyga tillsammans i en av Cirrusarna. Skyways klassen har fått tre Cirrusar att tillgå och tanken är att alla ska samlas i Vilhelmina på måndag kväll då även två av våra flyglärare kommer med en Pa 31. Hur rutten upp till Vilhelmina går till bestämmer vi helt själva, i själva verket tar det bara 4-5 timmar att flyga dit raka spåret men den rutten blir det inte för mig och Johannes, inte för någon annan heller för den delen.

Nedan har jag använt Google Maps för att få till hur min och Johannes flygväg ser ut, den är givetvis preliminär och väldigt beroende av vädret med tanke på att vi flyger VFR! Men i det stora hela så har vi tänkt det såhär där vi då kommer ha övernatttningar först i Visby på fredag kväll, därefter i Gävle på lördag och sista kvällen innan Vilhelmina blir i Umeå.

Jag kommer försöka uppdatera bloggen med en eller annan bild av det vi kommer uppleva...men räkna inte med för mycket text. Men bilder säger ju mer än tusen ord heter det ju!


Översikt av Norrlandsflygning framtill måndag kväll då vi samlas i Vilhelmina, gjord i Google Maps som sagt.

Kommentarer
Postat av: christoffer

Ser ut att bli en trevlig tripp det där. När beräknar ni att vara i luleå? tänkte man kunde åka ut och ta en titt när ni kommer.

2009-05-29 @ 00:38:56
Postat av: Alex

Ja det känns som ett rätt bra upplägg. Det kommer en kärra från TFHS redan på söndag kväll till Luleå. Min tanke var att göra en studs där på måndag men som sagt det är väldigt preliminärt. Större chans om du kollar söndag eftermiddag/kväll efter den andra kärran.

2009-05-29 @ 13:16:58
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hoppas ni får det kanon :)

2009-05-29 @ 15:30:49
Postat av: Erik Linge

Hej!



Var på besök idag i Kalmartornet och såg er eller nån av dina klasskompisar landa. Vilket callsign hade du under både landing och start från Kalmar? Det såg iag bra ut uppe ifrån tornet ;)



Erik

2009-05-29 @ 21:02:09
Postat av: Alex

Johanna,

Det lär vi få! :)



Erik,

Jag landade först av alla som UNY 426 och startade sedan igen som UNY 421. Efter oss kom det ytterligare en men jag och Johannes var först iaf.

2009-05-30 @ 00:18:53
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0