MEDLEMSAVGIFT BETALD

Igår blev jag medlem i Ljungbyheds Flygklubb vilket betyder att jag är ytterligare ett steg närmare att kunna ta en liten flygtur med de som känner för det. Logga flygtid och då framförallt pilot in command tid är väldigt viktigt så är det någon som vill ut och se Skåne från ovan i sommar så är det bara att slänga iväg ett mail eller kommentar.


Jag har bestämt mig för att flyga Diamond DA-40 på klubben som är ett modernt österrikiskt enmotorplan från 2001 med plats för fyra personer. Här följer lite mer tekniska data för den intresserade:

Vingbredd 11,94 m
Längd 8,01 m
Maxvikt 1150 kg
Motor Lycoming 180 hk

Innan jag kan ta upp någon krävs det dock att man gör ett tekniskt prov på maskinen samt att man lär känna flygplanet och detta görs under en cirka timmes inflygning med flyglärare. Vet inte riktigt när jag ska hinna med detta dock för nästa vecka är det flygvecka med fullt ös på IFR-passen och därefter blir det en weekendresa över Kristi Himmelfärds-helgen till Berlin. Men någon gång efter det finns det nog läge, men det lär ni ju inte missa när det blir av om ni är här inne och läser. Nu blir det en runda på stan i Helsingborg, ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Magico

Se till att göra 5 studsar på inflygningen så är det klart för att ta med PAX upp.. :-)

2009-05-09 @ 17:54:54
Postat av: Alex

Tack för tipset kompis! :)

2009-05-10 @ 00:57:22
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Johannes Anderzon

Får jag åka med ;)

2009-05-12 @ 23:29:30
URL: http://www.johannez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0