SÅ NÄRA MEN ÄNDÅ SÅ LÅNGT IFRÅN...

Ikväll var det då dags för lite mörkerflygning som sagt, vädret såg helt okej ut för att öva start och landning här på hemmabasen…så det beslutades om att det blev ett försök att göra detta, åtminstone för mig, Johannes och Josef. De andra flygpassen som skulle gå till Malmö/Kristianstad och Ängelholm/Halmstad fick dock strykas. Men det blev inte mycket bättre för oss, under tiden vi taxade ut till den bortersta banänden försämrades vädret ytterligare så det blev bara till att taxa tillbaks till hangaren igen. Nytt försök imorgon helt enkelt!   


Planen på väg in i hangaren igen, räcker med en liten traktor för att flytta Cirrusen. Ljusstrecken i bakgrunden tillhör en intaxande Cirrus...resultatet efter en 30 sekunders exponering. Rätt coolt om jag får säga det själv.



Såhär borde det sett ut ikväll, de närmaste ljusstrecken är en landande Cirrus medan de bortre är en stigande efter start. Landningsbanan med dess belysning är en helt fantastisk utsikt uppifrån ska ni veta. Bilden är tagen från vårt första mörkerflygningspass i höstas.

Kommentarer
Postat av: Concha

Grymma bilder, Klumpen! ;)

2009-03-04 @ 22:19:48
Postat av: Alex

Tack Concha! :)

2009-03-04 @ 23:35:54
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Martin

ser riktigt nice ut. något jag också vill göra:)

2009-03-05 @ 08:26:38
Postat av: Conny

Tjusiga bilder ! :)



Intressanta inlägg om de-icing,nu begriper jag lite mera.Nej,jag har inte PPL eller något sådant.Är bara väldigt flygintresserad samt kör Flightsimulator en hel del :)

Surfar mkt om flyg,läser artiklar,ser bilder,filmer etc.Kanske tar jag PPL i framtiden,det skulle vara skoj.



Hmmm,att skolan lät det dröja 4 månader innan du fick flyga.Jag tycker det låter länge ??

Visst är det väderberoende men det är ju ändå en FLYGskola.



2009-03-05 @ 22:05:21
Postat av: Alex

Martin,

Får hoppas det blir så snart :)



Conny,

Ja det blev ett ganska långt uppehåll, men vädret är dåligt i Skåne under vintern. Dessutom koncentrerade vi oss och körde ganska hårt med teorin under denna tid. Hade ju jullov också för den delen. Kul att flygningen är igång igen iaf!

2009-03-05 @ 23:24:42
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0