FÖRBEREDELSER INFÖR CHECKPASS

Imorgon är det dags för checkpass med skolans Chief Flight Instructor, vilket på svenska betyder att jag ska flyga ett instrumentpass där jag ska visa att jag hanterar alla de moment som jag hitintills har lärt mig inför skolans huvudansvarige vad gäller flygningen. Tyvärr så är tornet stängt på Ljungbyhed som jag nämnt tidigare så starten från Ljungbyhed får bli lite improviserad eller rättare sagt simulerad som instrumentflygning. Inflygningarna kommer jag dock få göra på en kontrollerad flygplats, närmare bestämt Kristianstad. Där har man varit förut och övat inflygningar så det känns bra att det blev just där. Efter det blir det nog raka spåret till Ljungbyhed igen för en landning under visuella flygregler återigen. Mer om detta får det bli imorgon...nu ska jag läsa på lite mer och kanske sätta mig i solen som lyser fint på en klarblå himmel idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0