THE BIG AMERICANS

Fortsatt amerikanskt inspirerat på bloggen även idag med ett bildkollage på de stora amerikanska bolagen som alla är med i matchen om att vara världens största flygbolag. Under de senaste åren har ett flertal av de amerikanska bolagen antingen gått i konkurs, varit konkurshotade eller blivit uppköpta av de större bolagen. De stora blir färre och färre men större och större med andra ord...den enda som egentligen saknas här nedan är i så fall Southwest Airlines men den verkar till och med jag sakna i min samling, tro det eller ej!

 

 American Airlines



United Airlines



Delta Air Lines



Continental Airlines



US Airways (kommer säkerligen tillhöra United Airlines inom en snar framtid)


Northwest Airlines (tillhör numer Delta Air Lines)

Kommentarer
Postat av: Conny

AA:s målning är helt outstanding! :)



Var är de fina bilderna tagna?

2009-07-06 @ 14:13:02
Postat av: Alex

Den är verkligen klassisk och AA lär ju inte byta i första taget. Bytat har däremot merparten av de andra gjort...



Delta slår nog rekord, sedan jag började fotografera har de bytat tre gånger! Det blir lite kostnader med tanke på flottans storlek!

2009-07-06 @ 15:29:53
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Conny

Ja,AA är väl klassikernas klassiker :) Fint för kaptenerna att spegla sig i,hihi.



Vet du vad en ommålning kan kosta på en 737?

2009-07-06 @ 18:23:36
Postat av: Erik Löfgren-Bengtson

snygga bilder :) tycker du saknar jetblue också ;)



btw. US Airawys tillhör inte United, du måste tänka på America West som US Airways gick samman med 2006

2009-07-06 @ 23:42:20
Postat av: Alex

Ja jag saknar nog bilder på JetBlue oxå, får försöka fotografera dem nästa gång man är i Staterna helt enkelt.



America West sammanslagningen är jag medveten om...men jag har kanske gått händelser en aning i förväg vad gäller sammanslagningen med United Airlines. Det är nog bara en tidsfråga nu sedan Delta och Northwest gick ihop.



Kul du gillade bilderna!

2009-07-07 @ 00:19:51
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Mattias

Härliga bilder :)



Synd att man inte får dessa härliga flygbolag till Arlanda!



Vh

Mattias

2009-07-16 @ 17:25:44
URL: http://malmkvist.blogg.se/
Postat av: Yoji

Älskar Continentals flygplan, speciellt 757 som jag flög med mellan ARN och EWR!

2009-07-17 @ 09:13:47
URL: http://yoji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0