KAN NÅ'N, KAN CANON!


Har varit trogen Canon i cirka 10 år nu vad gäller fotoutrustning och när det nu var läge att investera i en ny kamera fanns det ju självklart bara ett val! Desto svårare hade det dock kunnat bli vad gäller val av modell, en dröm är ju givetvis någon av de nya versionerna av EOS 1D eller 5D men det känns lite som att de får ligga på is fram till den dagen man har etablerat sig i flygbranschen och har en stadig inkomst. Det blev istället en 50D som nu får ersätta min gamla trotjänare 20D som utan jag vet hur har blivit så gammal som 6,5 år! Den fungerar dock fortfarande grymt bra men 6,5 års utveckling är ju ändå en relativt lång tid i den här branschen.

Min nya kamera anlände i eftermiddags och det tog inte alltför lång tid innan de första bilderna var tagna. Det blev en promenad ner till stan och Tropical Beach som för övrigt ligger mitt i Helsingborg city. Det är en ganska liten strandremsa men väldigt tropisk känsla med palmer och ständigt båtar i rörelse ute på havet. Förhoppningsvis kommer jag kunna bjuda på ännu bättre bilder här på bloggen framöver! Helnöjd redan med mitt köp är jag i alla fall! : )


Kommentarer
Postat av: aynur

fet blogg! =D

det är sjukt mycket matte i skolan va?

2009-07-16 @ 22:40:19
URL: http://eetnies.blogg.se/
Postat av: Magico

... men de kan inte riktigt som Nikon... ;-)

2009-07-16 @ 23:10:42
Postat av: Nadine

Ser ut som riktigt bra bilder! :)

Fotar själv med Nikon men kan nog bli en Canon nästa gång, bara hört bra om dem! :)

2009-07-17 @ 00:24:52
URL: http://nadine.blogg.se/
Postat av: HAR

Naaaaajs... Då blir det en 10-2'a också eller? ;-)

2009-07-18 @ 00:10:11
Postat av: HAR

10-22 skulle det stå

Rimmar dessutom :D

2009-07-18 @ 00:11:09
Postat av: Alex

Aynur,

Det är klart att det är en del matte i de olika ämnena men inget som är alltför komplicerat tycker jag iaf.



Magico,

Du är helt fel ute så är det bara! ;)



Nadine,

Båda är ju bra givetvis, det handlar väl egentligen om personligt tyckande samt vilka objektiv man har sedan tidigare vid val av kamera.



HAR,

Ja det är riktigt najs! Kanske blir en 10-22 mm framöver...vi får se!

2009-07-19 @ 20:46:11
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0