FLYGSKOLEKÅREN

Lika bra att skriva ett inlägg till ikväll när man ändå har ångan uppe. För alla studenter som studerar på högskola krävs det att man är medlem i en kår, vi har vår alldeles egna kår här i Ljungbyhed...Flygskolekåren. Den är till antalet medlemmar sett minst i Sverige. Tyvärr så saknar vi nationer i den här lilla hålan så utelivet kan ju knappast jämföras med Lunds studentliv, kan ju knappast jämföras med någon annan ort heller för den delen.



 

Nu ikväll har det precis varit styrelsemöte där jag sitter med som sekreterare. Här diskuteras allt möjligt som berör vår utbildning, boende och allt annat som känns vettigt att ta upp som kan leda till en förbättring. Inte sällan är Ljunghusen, vårt boende här i Ljungbyhed, uppe på tapeten...för tillfället är det svinkallt på rummen. Hyresvärden måste ha stängt av värmen nu under julledigheten. En trevlig punkt på mötena är att en medlem i styrelsen utses till att baka något till nästkommande möte, ikväll var det min tur. Jag gjorde det dock lätt för mig och smekte ihop en smulpaj på hallon och banan. Har ju i och för sig sagt att jag inte ska ha något fotokollage på kaffekoppar eller liknande men idag kan jag inte låta bli...notera den läckra muggen ; )



 

Kommentarer
Postat av: Paddy

Ååå, den pajen ser fin ut. Evelina bakade en hallonpaj till mig med efter att jag sett din bild :)

2009-01-22 @ 10:44:34
Postat av: Alex

Den såg inte bara fin ut, den smakade gudomligt oxå ; ) Snacka om att du har markpersonal som servar dig hela tiden...

2009-01-22 @ 15:45:03
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/
Postat av: Mini

Haha, denna bilden diggar jag! Pik hello :P

2009-01-23 @ 09:38:15
URL: http://www.carolinelundh.se
Postat av: Alex

Misstänkte det skulle komma ett inlägg från dig förr eller senare ;)

2009-01-23 @ 14:34:05
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0