FLEXIBELT SCHEMA

Terminstart i tisdags och nu redan helg på en torsdag, det är vad jag kallar kort skolvecka! Flexibelt schema är bara förnamnet här på TFHS och det är bara att gilla läget. Ibland är det till sin fördel ibland inte, men idag var det ganska skönt att lektionerna redan är slut för veckan. Vi var i och för sig schemalagda framtill fredag när veckan började men det ändrades drastiskt och lektionerna utgick till förmån för självstudier imorgon. Inte mig emot för det finns mycket teori att läsa in samtidigt som vi har fyra olika case hängande över oss. Min gissning är att det dock blir ganska mycket plugg imorgon i vart fall, det gäller verkligen att ligga i framkant med studierna när väl flygningen börjar igen för då blir schemat än flexiblare och det är svårt att hinna med teoribitarna annars. När det är flygning är det ändå mer acceptabelt med flexibiliteten på grund av att det är många faktorer såsom väder, vind, teknik på flygplanen etc. som spelar in på om en flyglektion blir av eller inte.

Men nu är det som sagt så gott som helg och jag drar mig hemåt till Hbg, får se om jag hinner skriva ihop något mer kul under kvällen... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0