LUVIT

Denna vecka har som de flesta andra veckor gått riktigt snabbt, inte konstigt i och för sig när veckan bara bestod av fyra dagar...eller rättare sagt tre. Både måndag och fredag var dagar som var schemalagda som självstudier på Luvit. För er som inte vet vad Luvit är kommer här en kort förklaring, Luvit är en portal där kursansvarige kan lägga upp undervisningsmaterial, tester, information med mera...så att vi studenter kan ta del av detta över internet. Hade faktiskt samma system när jag pluggade på LTH innan. På bilden här nere kan ni se upplägget, varje kurs har sin egna mapp vilken då kan innehålla vad som helst som berör kursen...mestadels föreläsningsanteckningar.   




Luvitdagar för mig brukar medföra att man stannar kvar hemma i Hbg istället och pluggar därifrån. Denna veckan tog dock både jag och Johannes oss i kragen och satsade hårt med våra case redan från måndag. Om jag inte har sagt det innan så kan case:n göras i grupp om två om man så vill. Några långa dagar samt sena kvällar i Ljunghusens entré har dock gett resultat. Tre av fyra case är nu klara...det ena presenterades i onsdags medan de andra två som var inlämningsuppgifter mailades in igår. Känns riktigt riktigt skönt med tanke på att man nu kan lägga all fokus på simulatorflygningen som börjar på måndag : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0