AVUNDSJUK

Idag flyger halva klassen iväg och ska träffa sitt nya host airline, fem personer i klassen har saknat host airline sedan Sterling gick konkurs förra året. Tyvärr är det nya bolaget inte officiellt ännu så jag får vänta med att avslöja den nyheten tillsvidare. Jag är jätteglad för att det äntligen har löst sig för mina klasskamrater och hoppas nu verkligen att både detta bolag samt Skyways kommer stå pall för den svåra tid som kommer vara framöver i branschen.


Jag är absolut inte avundsjuk på själva bolaget i fråga som överskriften kanske gör antydan på vid första anblick men däremot är jag riktigt avundsjuk på att dessa fem får flyga iväg med skolans Pa 31! ; ) Detta plan ingick tidigare i utbildningen som jag har varit inne på, men har bortprioriterats på grund av det nya utbildningsupplägget. Chanserna verkar inte vara många att ens få åka med på en tur men man får hoppas att tillfälle dyker upp så småningom även för oss i Skyways-klassen.




Skolans gamla trotjänare, Pa 31.


Kommentarer
Postat av: Conny

Well,who needs Flightsim when you have the real stuff?! ;-)



Får ni bra mat på skolan?? Eller får ni laga den själv varje dag ?

2009-02-02 @ 20:48:38
Postat av: Anonym

Det vill jag också veta. Om så är fallet, Kostar maten pengar på skolan?

2009-02-02 @ 21:11:50
Postat av: Anders

Jag anar folk som hoppas på en plats på skolan i juni... ;) (Själv har jag mina intervjuer i morgon.)

2009-02-02 @ 22:44:16
Postat av: Alex

Det blir inlägg om boendet på Ljunghusen imorgon, så då får ni svar på era frågor om inte annat.



Kan ju svara vad som gäller angående maten redan nu dock, den inhandlas och lagas av oss själva precis som ett vanligt boende. Hade inte varit fel om den ingick dock hehe.



Lycka till på intervjuerna Anders!

2009-02-02 @ 23:54:11
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0