JULTÄVLING

Då var det dags igen, temat för den här tävlingen är bilder tagna från luften under min tid med Cirrus-flygningarna på TFHS. Det gäller för er att gissa rätt på aktuell stad eller ort som syns ut genom fönstret, framför vingen/nosen eller rakt under. Alla städer och orter finns inom Sveriges gränser och om ni tittar riktigt noga finns det ett specifikt kännetecken på varje bild för respektive ort.

Slutligen har jag infört några utslagsfrågor även dessa inriktade på utbildningen vid TFHS och flygningarna jag har gjort där.

Priset till vinnaren är som sagt en förstoring av en av mina fotografier, flyg eller inte bestämmer helt enkelt du! Tanken är att jag ska hinna få iväg priset innan jul så det blir med andra ord en extra julklapp.

Deadline för tävlingen är fredag klockan 21.00 och svaren ska mailas till mig på följande adress:

[email protected]




1.



2.



3.



4.



5.



6.



7.



8.



9.



10.


11. Det blev 100 flygtimmar på TFHS men hur många landningar blev det tror ni?

12. Under tiden på skolan fick vi utöver Cirrus även flyga en annan flygplanstyp, vilken var denna?

13. Vilka två andra bolag var aktuella för oss i klassen som host airline i MPL-konceptet innan det slutligen blev Skyways och City Airline?


Svaren vill jag som sagt ha mailat så det fortfarande finns möjlighet att kommentera detta inlägg.

Lycka till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0