SKÅNE RUNT

Imorgon är det dags för flygning igen efter ett relativt långt uppehåll, i alla fall med Cirrusen. Jag skulle i och för sig få flugit en sväng redan igår men på grund av olika anledningar blev det inställt. Har haft fullt upp med min CBT så det var inte svårt att få dagen att gå trots det. Mina planer är att komma igenom hela CBT:en idag men som vanligt verkar det som den målsättningen är lite högt ställt, vi får se helt enkelt.

Morgondagens flygning blir som sagt Skåne runt med start österut mot Kristianstad och kusten. Därefter hade jag tänkt följa kusten hela vägen upp till Kullaberg och därefter dra mig inåt landet igen. En två timmars tur är det tänkt att bli i alla fall. Kan ju hända att man avslutar med några studsar när man är tillbaks.

Det är även dags för en ny tävling på bloggen, det var ett tag sedan nu även det. Kom tillbaks imorgon så får ni se vad det är som gäller, min vana trogen är det en förstoring av mina foto som gäller som första pris.


Får bli ett bildtillägg såhär i efterhand, nu är min planering av flygrutten runt Skåne klar i alla fall. VFR är det som gäller imorgon men där finns en del som ska planeras ändå och det blir även en del utrustning man behöver som ni kan se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0