SNART DAGS IGEN

Ny "riktig" flygvecka för min del och den börjar med ett IFR-pass nu vid 12.20 lokal tid då jag ska flyga icke precisionsinflygningar. Det är VOR/DME-inflygningar som gäller samt en procedur som kallas circling, får berätta lite mer om vad detta är samt hur det gick lite senare idag.

Vad händer annas denna vecka då? Schemat för morgondagen verkar redan vara klart och jag verkar visst "bara" vara inplanerad på ett sulpass. Sen får vi väl se vad som händer senare men veckan är ju ganska kort i och med 1:a maj. Men ett flygpass till ska det nog bli. På torsdag ska vi på skolan samlas uppe på Söderåsen för "Gökotta" och äta en god frukost i soluppgången....ska bli mycket trevligt tycker jag. Därefter väntar helklass teori på förmiddagen med Principles of Flight och efter är det nog några dagars ledighet. Så, nu vet ni vad som händer i stora drag denna vecka i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Conny

Får ni lära er morsealfabetet? Är det kanske en obligatorisk kurs ?

2009-04-27 @ 22:31:01
Postat av: Alex

Det är inte obligatoriskt men det är ju klart bra att kunna. Ska försöka plugga in det så smått, man lyssnar ju av en och annan fyr nuförtiden så det underlättar ju om man kan det.

2009-04-28 @ 00:09:31
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0